استان ‎خوزستان یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران

ساداتی نژاد گفت: ‏استان ‎خوزستان با داشتن یک و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی، یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به صفر به خورستان نوشت:«‏امروز در سفر ‎رئیس جمهور به استان ‎خوزستان، مسائل مربوط به آب و ‎کشاورزی و چالش های مرتبط با خشکسالی در این استان را بررسی کردیم.

‏استان ‎خوزستان با داشتن یک و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه هفده و نیم میلیون تن محصولات ‎کشاورزی و غذایی، یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران است و با داشتن رتبه اول در تولیدات کشاورزی، نقشی راهبردی و تعیین کننده در تامین ‎امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.»

گفتنی است، سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه به همراه رئیس جمهوری به خوزستان سفر کرد. وزیر جهاد کشاورزی در این سفر با بیان اینکه خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است، گفت: اختیارات ویژه در حوزه کشاورزی به استان واگذار خواهد شد.

ساداتی‌نژاد افزود: سفر بنده و وزیر نیرو به خوزستان با توجه به مسائل آب و کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های موجود منطقه انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است و در حوزه تولید محصولات کشاورزی دارای رتبه نخست است. تقریبا یک و نیم میلیون اراضی کشاورزی داریم و ۱۷ ونیم تن محصولات کشاورزی و غذایی در استان خوزستان تولید می‌شود.

کد خبر 1088784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha