هماهنگی وزرای اقتصاد و بهداشت برای ترخیص سریع دارو/ توضیح در خصوص یک شایعه در مورد فروش سهام عدالت

خوزستان از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران، هماهنگی وزرای اقتصاد و بهداشت برای ترخیص سریع دارو، توضیح در خصوص یک شایعه در مورد فروش سهام عدالت، افزایش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس پس از تعطیلات کرونایی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه 6 شهریور شبستان به شرح زیر است:
 
 
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد امروز در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام (ره) در تماس تلفنی با دکتر بهرام عین اللهی از او خواست هماهنگی‌های لازم را با سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز ترخیص داروها انجام دهد.

خاندوزی در گفتگوی تلفنی گفت: خوشبختانه از نظر موجودی کالا مشکلی نداریم.

 

توضیح در خصوص یک شایعه در مورد فروش سهام عدالت

سیدمهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام داشت همانگونه که طی مصاحبه قبلی عنوان شد در طی مدت اخیر با ارائه گزارش های جذاب توسط شرکت های حاضر در سبد  سهام عدالت، شاهد افزایش تقاضای خرید در این دسته از شرکت ها بودیم، از طرفی برخی از دارندگان سهام عدالت اقدام به ثبت تقاضای فروش در سامانه مربوطه کرده بودند. 

وی افزود: لذا با توجه به شفاف شدن وضعیت حاکم بر اقتصاد و فضای سیاسی کشور مقرر شد، تا در صورتی که سهامداران قصد بهره مندی بیشتر از منافع آتی دارایی های خود دارند جهت حفظ منافع این دسته از سهامداران فرصتی به منظور بازنگری درخواست های فوق داده شود. 

پارچینی در ادامه اظهار داشت: پس از اتمام فرصت اعلامی، در آینده و بسته به شرایط حاکم بر بازار اقدام به  واگذاری سهام های فوق بصورت بلوکی خواهد شد. 

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ضمن رد خبر منتشر شده مبنی بر آغاز فروش سهام عدالت از روز شنبه اعلام می گردد که این موضوع با توجه به شرایط حاکم بر بازار و به صورت بلوکی انجام خواهد شد. 

وی در پایان افزود: در پایان از فعالین محترم تقاضا می شود اخبار مربوط به بازار سرمایه را فقط از مراجع رسمی و متولی امر پی گیری کنند و توجهی به اخبار غیر موثق نداشته باشند.

 

افزایش ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس پس از تعطیلات کرونایی

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته با افزایش بیش از ۵۰ هزار واحدی همراه شد و بازدهی ۳.۳۵ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که اولین روز هفته در ادامه تعطیلات سراسری کشور به دلیل محدودیت های کرونایی، با استراحت تالار شیشه ای بازار سرمایه همراه بود و فعالان بورس در دومین روز هفته، به خرید و فروش سهام اقدام کردند.

روند بورس در طول این چهار روز به گونه ای بود که پس از ماه ها انتظار فعالان بورس، نماگر کل در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی جای گرفت. محدوده ای که پیش از این در آذرماه سال گذشته مشاهده شده بود و پس از آن، روند نزولی شاخص کل تداوم یافت.

حال بر اساس این گزارش، در اولین روز کاری این هفته (یکشنبه سی و یکم مردادماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۵۵۵۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۴ درصد به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۷۵ واحد رسید. معاملات روز یکشنبه به گونه ای بود که در یک میلیون و ۳۶۶ هزار نوبت معاملاتی، ۱۳ میلیارد و ۴۰۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد. همچنین در پایان معاملات آخرین روز مردادماه، ۷ نماد نوری، شتران، شستا، شپدیس، خودرو، اخابر و شپنا، به عنوان تاثیرگذارین نمادها بر شاخص کل بورس معرفی شدند.

در دومین روز کاری هفته (دوشنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۰) فعالان بازار، رشد اندک شاخص کل بورس را نظاره گر بودند. به گونه ای که در پایان معاملات اولین روز شهریورماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۳۷  واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۸۶ واحد رسید که در این میان، نمادهای معاملاتی پترول، اخابر، شپدیس، اپال، وپارس و همراه با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحد رسید. بر اساس این گزارش، در پایان معاملات روز دوشنبه هفته گذشته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۲۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در سومین روز کاری هفته (سه شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۰) فعالان بازار سرمایه، شاهد رشد قابل توجه نماگر کل بورس بودند. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۷۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، پارس، فملی، وبملت، پارسان و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. 

همچنین بر اساس این گزارش، در پایان معاملات دومین روز شهریورماه، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۵۹  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در نهایت، در ایستگاه پایانی هفته (چهارشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۰)، بازهم روند مثبت بورس ادامه یافت و شاخص کل جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی تثبیت کرد. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۶۷۲ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی پارسان، وامید، تاپیکو، کگل، وبملت و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹۷ واحدی به ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد رسید. همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۳۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

استان ‎خوزستان یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی ایران

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به صفر به خورستان نوشت:«‏امروز در سفر ‎رئیس جمهور به استان ‎خوزستان، مسائل مربوط به آب و ‎کشاورزی و چالش های مرتبط با خشکسالی در این استان را بررسی کردیم.

 

نکاتی که وزیر اقتصاد در دیدار با رئیس دستگاه قضا مطرح کرد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

《ضرورت جسارت مدیران پاکدست در دستگاه های اقتصادی
و
اصلاح سازوکارهای فسادآفرین در شرکت های دولتی به جای توجه به معلول ها،
دو نکته مهمی بود که در دیدار امروز با
@Ejei_com
مطرح کردم و ایشان هم استقبال کرد.》

گفتنی است، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضا از برنامه‌های دولت سیزدهم در جهت تغییر و تحول در وضع موجود، خواستار افزایش همفکری و همکاری قوا در جهت تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم و افزایش اعتماد و رضایت‌مندی عمومی به‌عنوان سرمایه اصلی نظام اسلامی شد.

او همچنین با تقدیر از اقدامات دستگاه قضا در جهت رفع موانع تولید و رونق آن و همچنین دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کشور، این اقدامات را در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم مؤثر دانست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی نیز از برنامه‌های این وزارتخانه برای کنترل و تنظیم بازار و تأمین نیاز‌های اساسی مردم با همکاری دیگر بخش‌های مربوطه در دولت ارائه کرد و خواستار حمایت و مساعدت دستگاه قضا از این اقدامات شد.

گفتنی است، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر روز جمعه (پنجم شهریور ماه) با حضور در دفتر رئیس دستگاه قضا، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار کرد.

کد خبر 1088789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha