خراسان جنوبی حائز رتبه برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا

ملانوری گفت: استان خراسان جنوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم که باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۶ شهریور) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: با وجود اتمام محدودیت‌های سراسری از شب گذشته، اما همچنان باید رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم  یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منع تردد شبانه همچنان در سراسر استان ادامه دارد، گفت: باشگاه‌های ورزشی، تالارها و استخرها همچنان تعطیل خواهند بود و رستوران‌ها نیز باید به صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند.

 

وی به رتبه بندی آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور اشار کرد و افزود: استان خراسان جنوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا رتبه برتر کشور را دارد اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

 

ملانوری با اشاره به تاکنون ۳۴.۹ درصد جامعه هدف در خراسان جنوبی واکسینه شدند که پنج درصد از میانگین کشوری(۲۹.۲ درصد) بیشتر است، ادامه داد: دریافت سهمیه واکسن استان باید همچنان پیگیری جدی شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه خواستار بررسی انجام واکسیناسیون کارگران معادن زیرزمین توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شد و افزود: در ارتباط با زندان‌ها نیز حتی افرادی که در بازداشت موقت هستند با دستور دادستان واکسینه شوند.

 

وی درباره وضعیت حضور زائران برای پیاده روی اربعین در کشور عراق، گفت: هنوز تصمیم قطعی برای حضور در مراسم اربعین حسینی گرفته نشده است و نتیجه قطعی پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

 

ملانوری با بیان اینکه در خصوص وضعیت بازگشایی مدارس نیز تصمیم قطعی وجود ندارد، تصریح کرد: طبق تاکید رئیس جمهوری در ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس در صورت فراهم شدن تمهیدات بهداشتی لازم و واکسیناسیون تمامی افراد در ارتباط با دانش‌آموزان بازگشایی خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه با توزیع ماسک و اقلام بهداشتی کم‌کیفیت در استان برخورد جدی و قضایی خواهد شد، اظهار کرد: هرگونه خرید از توزیع کنندگان اقلام بهداشتی باید با ارائه شناسنامه بهداشتی و کیفیت محصول باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان ضرورت تدوام طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت: برخی از افراد از واکسیناسیون کرونا استقبال نمی‌کنند که نیاز است با فرهنگ سازی، تولید محتوا، مردم را به انجام واکسن ترغیب کنیم.

 

 

کد خبر 1088799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha