صبر و توکل آزادگان سرافراز درس مهمی برای نسل امروز و  آیندگان است

جهانگیری گفت: آزادگان سرافراز، دوران سخت اسارت را با صبر و توکل به دین و مذهب طی کردند و در این راه نیز برخی از آنها در راه مکتب‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند یا به درجه جانبازی نائل آمدند که این یک درس مهم برای ما و آیندگان است.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به برگزاری نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: بهداشت عمومی و فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

فرماندار اندیمشک افزود: در جهت جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، آهک‌پاشی و لایروبی جوی‌های روباز شهرستان اندیمشک توسط شهرداری‌ها صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ورزش نقش موثری در سلامتی انسان دارد اذعان کرد: طی سال‌های اخیر با افزایش سرانه ورزش شهرستان اندیمشک، چندین جاده سلامت احداث شده و یک جاده سلامت جدید نیز در حاشيه کمربندی ۹ دی جهت استفاده عموم مردم احداث می‌شود.

 

جهانگیری تصریح کرد: ورزش کردن در ادارات توسط مدیران و کارکنان و همچنین دانشگاه‌ها و مدارس باید نهادینه شود چرا که این اقدام، افزایش سطح سلامتی افراد را به همراه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تنفسی‌ باید با جدیت بیشتری در اندیمشک انجام شود عنوان کرد: لازم است کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس در جهت سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، فشار و قند خون برگزار شود و همچنین انتشار مطالب مفیدی در همین رابطه در فضای مجازی جهت آگاهسازی مردم صورت گیرد.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: مراجعه به  موقع به پزشک، انجام برخی از آزمایشات، استراحت و نظم خواب، تاثیر بسیار زیادی در سلامت و طول عمر انسان‌ها دارد.

 

وی در ادامه از برگزاری آئین تجلیل از آزادگان سرافراز خبر داد و اضافه کرد: این آئین به صورت وبینار استانی با حضور تعداد محدودی از آزادگان برگزار شد.

 

جهانگیری با بیان اینکه ما مدیون ایثارگران، جانبازان، شهدا و خانواده آنها هستیم تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان مردانه ایستادند و با تجهیزات حداقلی که داشتند، از وطن دفاع کردند که مبادا ذره‌ای از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

 

وی افزود: شهرستان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، یک‌هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به عنوانی شهری شهیدپرور محسوب می‌شود که مردمان نجیب و ولایتمداری دارد.

 

فرماندار اندیمشک خاطر نشان کرد: آزادگان سرافراز، دوران سخت اسارت را با صبر و توکل به دین و مذهب طی کردند و در این راه نیز برخی از آنها در راه مکتب‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند یا به درجه جانبازی نائل آمدند که این یک درس مهم برای ما و آیندگان است.

کد خبر 1088815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha