مردمی بودن بارزترین ویژگی کانون های مساجد است

فلاح لاله زاری مردمی بودن و حضور و بروز جوانان متعهد مسجدی را از جنبه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجدعنوان کردوگفت:کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مسجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«فرشید فلاح لاله زاری» درنشست با نماینده ولی فقیه دراستان سمنان یکی از مصادیق فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کانون های فرهنگی هنری مساجددانست وگفت: اغلب فعالیت های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مخاطبان خاص مانند هنرمندان، نویسندگان و ... انجام می شود اما فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد که با بدنه جامعه در ارتباط است جنبه مردمی دارد.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به ظرفیت وپتانسیل ها راهکار خوبی برای توسعه فعالیت های مردمی در جامه می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان ۲۶۴ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند اظهار کرد: بیش از ۲۳ هزار نفر عضو کانون های مساجد در سطح استان می باشند.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این دوران دارای سامانه و شبکه مستقلی تحت عنوان «فهما»شده اند اظهار داشت: فهما برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طراحی و دنبال می شود که در قالب این طرح فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» معرفی و احصا  می شود و براساس امتیاز وفعالیت ها کانون ها حمایت می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به طرح انجام فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت کانون ها در سال ۱۴۰۰ در این استان گفت: در این خصوص ۲۰ شهر غیر مرکز شهرستان که دارای امام جمعه هستند و نیز روستاهای واجد شرایط در این طرح پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳ روستا و هفت شهر تحت پوشش قرار می گیرند اظهار داشت: در طرح مذکور قرار است فعالیت های فرهنگی هنری با عقد تفاهم نامه ای در این مناطق اجرا شود.

 

وی به ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با جوانان ونوجوانان نیز اشاره داشت واظهارکرد: این نهاد مردمی با استفاده از ظرفیت و ارتباط با جوانان در حوزه های مختلف فرهنگی ،هنری و ورزشی فعالیت خوبی با محوریت دین و ارزش های دینی  انجام می دهند.

 

در این دیدار که در دفتر حجت الاسلام  مرتضی مطیعی برگزار شد «سیدعلی موسوی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و برخی از کارشناسان و فعالان این ستاد نیز حضور داشتند.

کد خبر 1088917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha