۱۱۰ مرکز «یاددهی -یادگیری» در خراسان رضوی وجود دارد

اسدی با اشاره به افزایش مراکز یاددهی-یادگیری در سطح استان از ۱۰۶به۱۱۰ مرکز، گفت: سال گذشته موفق شدیم در ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی رتبه دوم کشور را در برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی کسب نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز(۶ شهریور) در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با بیان این که سال گذشته همچون چهار سال پیش از آن موفق به کسب رتبه قابل تقدیر در ارزیابی فعالیت های سواد آموزی در سطح کشور شده ایم افزود: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۷/۴ درصد می باشد.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به رشد نرخ سواد طی ۵۰ سال گذشته هنوز ۷۵۰ میلیون فرد بیسواد در جهان وجود دارد گفت: بر اساس آمار سازمان یونسکو در سطح جهان حدود ۲۵۸ میلیون کودک، نوجوان و جوان از چرخه تحصیل به دور مانده‌اند و از هر ۱۰ جوان تنها شش نفر تحصیلات متوسطه را به پایان می رسانند.

 

وی با اشاره به افزایش مراکز یاددهی-یادگیری در سطح استان از ۱۰۶به۱۱۰ مرکز، گفت: سال گذشته موفق شدیم در ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی رتبه دوم کشور را در برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی کسب نماییم.

 

گفتنی است در این جلسه تفاهم نامه ای فی مابین معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی و بنیاد مهدویت با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب رئیس این بنیاد در استان خراسان رضوی به امضا رسید.

کد خبر 1088929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha