روند صعودی کرونا در خراسان جنوبی متوقف شد/ ورود ۳۲ هزار دز واکسن‌کرونا به زودی

دهقانی فیروزآبادی گفت: روند صعودی کرونا در خراسان جنوبی متوقف شده و به یک عد ثابت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۶شهریور) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: با اعمال محدودیت های کرونایی که به خوبی در این مدت اجرا شده، هم اکنون روند صعودی بیماری کرونا در استان متوقف شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زیادی بین موارد مثبت کرونا و فوتی ها را شاهد هستیم، افزود: هم اکنون روند موارد مثبت کرونایی در استان ثابت است و در بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هم کاهش داشتیم هرچند در ۳۰ روز گذشته نوسانات زیادی را تجربه کردیم.

 

وی با اشاره به انجام سه هزار و ۴۸۶ بازدید از واحد صنفی در هفته گذشته، ادامه داد: در این بازدیدها به ۲۸۸ مورد واحد متخلف اخطار و به محاکم قضایی معرفی و یک مورد پلمپ شد.

 

دهقانی فیروزآبادی به وضعیت واکسیناسیون در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث واکسیناسیون تا پایان هفته گذشته ۳۳۷ هزار و ۴۴۲ دز واکسن دریافت کردیم که ۲۹۱ هزار و ۴۴۹ به عنوان دز اول و دوم تزریق شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۸۶.۴ درصد واکسن های دریافتی استان تزریق شده است، افزود: به زودی محموله ۳۲ هزار دز واکسن شامل ۳۰ هزار دز واکسن سینوفارم و ۲ هزار دز واکسن برکت وارد استان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دو اول و ۱۵.۶ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کردند، ادامه داد: در کل کشور حدود ۲۹.۲ درصد جمعیت هدف (جمعیت بالای ۱۸ سال) کشور دز اول و ۱۱.۸ درصد دز دوم واکسن را تزریق کردند.

 

دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر  اهمیت و تاثیر واکسیناسیون تصریح کرد: اول مرداد تا پنجم شهریور ماه ۱۰۸ فوتی در استان ثبت شد که از این تعداد ۱۰۰ مورد شرایط دریافت واکسن را داشتند اما واکسن نزدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ازدحام در مراکز نمونه گیری اشاره و خاطر نشان کرد: با کمک نیروی انتظامی، سپاه و بسیج سه مرکز نمونه گیری در مرکز استان راه اندازی شد که نقش تعیین کنندهای در کاهش تجمعات خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1088952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha