خیران خراسان جنوبی پای کار احیای قنوات آمدند

هنری گفت: خیران خراسان جنوبی با اهدای نذورات ماه محرم و صفر و هزینه‌های مراسم های ترحیم پای کار احیای قنوات آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۶ شهریور) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مومنانه با کمک مجموعه نهادها و خیران پیگیری می شود در بحث پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی است.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با رایزنی‌هایی که همراه با مجموعه‌های خیران خارج از استان انجام شده است، بخشی از هزینه‌های مراسم ترحیم اقوام این خیران به بحث احیای قنات اختصاص یافته است.

 

وی در ادامه افزود: در شهرستان قاین با کمک بخش‌های مختلف و با توجه به هماهنگی با مجموعه جهاد و اهالی روستا سه پروژه احیای قنات با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان انجام شد که ۶۰ درصد این اعتبار کمک خیران بوده است.

 

هنری با بیان اینکه اهدای هزینه‌های مربوط به ختم و ترحیم برای احیای قنوات کشاورزی کاری جدیدی بود، خاطر نشان کرد: مردم استان می‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر و هزینه‌های مراسم های ترحیم اموات را در بحث کمک به ساخت پروژه‌های زیر ساخت اشتغال  در بخش آب و کشاورزی اختصاص دهند.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال با رایزنی که با مجموعه‌های خیران و مجموعه‌ها در قالب کمک‌های مومنانه نیز صورت گرفت ۵۰۰ میلیون تومان کمک خیران برای کمک به منابع آب و کشاورزی بود که ۱۰ پروژه را آغاز شده و امیدواریم با ترویج این سنت حسنه بتوانیم مبالغ بیشتر در این مسیر برای کمک به اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی سوق دهیم.

کد خبر 1089006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha