مراجعه و ویزیت بیش از ۱۵۰ بیمار به صورت روزانه در بیمارستان طالقانی آبادان

بچاری از مراجعه و ویزیت بیش از ۱۵۰ بیمار به صورت روزانه در بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد و گفت: روزانه به طور متوسط ۱۵۰ تا ۱۷۰ بیمار مبتلا به کرونا به این بیمارستان مراجعه و به صورت سرپایی خدمات پزشکی دریافت می کنند.

«الهام بچاری» ظهر امروز (شنبه ۶ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با ببان اینکه روزانه به صورت متوسط بین ۱۵۰ تا ۱۷ بیمار کرونایی به بیمارستان طالقانی مراجعه می کنند و سرپایی درمان می‌شوند، اظهار کرد: باید این نکته را در نظر داشت که درمان کرونا در روز‌های آغازین ابتلا، تاثیر بیشتر و سریع تری دارد. لذا شهروندان در صورت مشاهده‌ علائمی نظیر تنگی نفس و بهبود نیافتن آن پس از ۷۲ ساعت به مراکز درمانی مراجعه کنند تا روند درمان نتیجه بخش باشد.

 

رئیس بیمارستان طالقانی آبادان از ترخیص ۲۷ بیمار بستری مبتلا به کرونایی در این بیمارستان خبر داد و افزود: افرادی که در ۱۰ روز اول بیماری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند پس از سپری دوره درمان کوتاه و سرپایی ترخیص می‌شوند، اما به دلیل تاخیر در مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی تعداد بستری‌ها بالا است.

 

وی با اشاره به علائم اولیه‌ ابتلا به بیماری کرونا تصریح کرد: این علائم در اشخاص شامل تب، سردرد، سرفه، گلو درد، کاهش حس بویایی و چشایی است و در نوع دلتا کرونا نشانه‌هایی از قبیل آبریزش بینی و ریزش اشک نیز گزارش شده است.

 

بچاری همچنین به ابتلای کادر درمان بیمارستان آیت الله طالقانی به بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از کادر درمان این بیمارستان به کرونا مبتلا شده اند، اما به دلیل کمبود نیرو امکان گرفتن مرخصی و استراحت به مدت طولانی را ندارند.

 

وی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان آبادان نجومی خواند و ابراز کرد: خوشبختانه طی هفته گذشته تعدادی نیروی داوطلب و دانشجویان ترم‌های آخر رشته‌ پزشکی به نیرو‌های این بیمارستان اضافه شد و تعدادی دیگر نیز در این هفته جاری به مجموعه کادر درمان این بیمارستان می‌پیوندند.

 

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با اشاره به نصب چادر مقابل این بیمارستان به منظور بستری بیماران بیان کرد: به دلیل پیش بینی افزایش ۲ برابری بیماران کرونایی در ۲ هفته‌ آینده اقدام به نصب چادر بستری در مقابل این بیمارستان کردیم تا درصورت نیاز برا درمان بیماران سرپایی از آن استفاده شود.

 

وی از اختصاص ساختمان سابق سازمان منطقه آزاد اروند برای بستری بیماران مبتلا به کرونا به دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و یاد آور شد: این محل از نظر تجهیزات هنوز برای بستری بیماران مناسب نیست و شاید در آینده با قرارگیری تجهیزات پزشکی در آن بتوان برای بستری موارد سرپایی با استفاده از نیرو‌های جدید از آن استفاده کرد.

 

کد خبر 1089010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha