فعالیت بیش از ۲ هزار مسجد در سطح استان مرکزی

حجت الاسلام عباسی از فعالیت ۲۳۰۰ مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «مهدی عباسی» امروز در همایشی که به مناسبت روز جهانی مسجد در ساوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز گفت: مساجد کانون نور و امید و مامنی برای همه انسان های هستند و امروز ۲۳۰۰ مسجد در مناطق شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت دارند.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه همگرایی ارکان مساجد عامل مهمی برای تعالی جامعه است، افزود: امید است همواره شاهد این همگرایی و همدلی باشیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد با برنامه ریزی کلان باید به کانون های اصلی فرهنگی، علمی و محور رزمندگی علیه دشمنان تبدیل شوند، ادامه داد: مسئولان و ارکان مساجد باید این پایگاه های دینی را به محلی برای حضور نیروهای جوان و انقلابی فراهم و با همدلی هر چه بیشتر در میدان عمل به تقویت فعالیت‌ها در سطح جامعه، کمک کند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان  اشاره کرد و گفت: دشمنان با هزینه های میلیاردی در خارج از مرزهای کشور همواره برای ضربه زدن به نظام اسلامی در تلاش هستند و همه ما باید برای مقابله با این قبیل تهدیدات بیش از گذشته در راستای ترویج و گسترش فرهنگ دینی تلاش کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مساجد را محلی برای وحدت و اتحاد هر چه بیشتر و مکانی برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و بیان کرد: شبکه سازی و کادر سازی در مساجد امری ضروری است.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان با تاکید بر هماهنگی بین هیات امنا، پایگاه های بسیج با امامان جماعت برای پیشرفت امور مساجد به‌عنوان مرکز تصمیم سازی و تاثیرگذاری در جامعه بیان کرد: برای نبرد با تبلیغات نیاز به جریان سازی و گفتمان سازی اصولی داریم و در این مسیر باید آرمان های شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فردی دارای استراتژی ارزشی سرلوحه همگان قرار گیرد.

کد خبر 1089037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha