واگذاری اراضی ساحلی گلستان از قرارداد ترکمنچای هم بدتر است

ایری به واگذاری ۵۰ ساله سواحل بندرگز به شرکت عمانی اشاره کرد و گفت: واگذاری اراضی ساحلی گلستان از قرارداد ترکمنچای هم بدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالجلال ایری» عصر امروز (شنبه 6 شهریور) در دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: اگر بخواهیم پاسخگوی مشکلات استان باشیم باید نماینده مردم غرب استان گلستان  از ظرفیت های استان استفاده کنیم.

 

نماینده مردم غرب استان گلستان  ادامه داد: مشکلات کوچک سرمایه گذاری و یا قضایی گاهی مانع از استفاده از ظرفیت ها می شود.

 

ایری بیان کرد: یکی از مشکلات استان موانع استفاده از ظرفیت گردشگری است و نتوانستیم از سواحل استان گلستان به درستی استفاده کنیم.

 

وی بیان کرد: بندرگز مشکلاتی دارد که باید به شکل قضایی حل شود و این بنادر برای ۵۰ سال به  شرکت عمانی واگذار شده است که جز حصار کشی کار دیگری نکرده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان بنادر این اراضی را به  سازمان همیاری ها و شهرداری واگذار کرده و  در دوره های گذشته این اراضی به شرکت عمانی واگذار کرده است و اتفاقی نیفتاده است.

 

ایری از واگذاری 140 هکتار دیگر اراضی ساحلی در سنوات گذشته به یکی دیگر از شرکت ها خبر داد و گفت: در بندرترکمن نیز 15 هکتار از سواحل به فردی برای 45 سال واگذار شده و به ازای آن سالانه یک میلیون تومان به شهرداری پرداخت می کند.

 

نماینده مردم غرب استان گلستان تاکید کرد: سازمان بازرسی به این مسائل ورود پیدا کرده و گزارشی تهیه کرده است و این واگذاری ها از قرارداد ترکمن چای نیز بدتر است.

 

کد خبر 1089048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha