یک وقف جدید در سربیشه به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: تورم و مشکلات اقتصادی، خشکسالی و کاهش درآمد مردم در این منطقه از مهم ترین عوامل کاهش تعداد وقفیات جدید است.

«حسن عطایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می شود و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه به شمار می رود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: این وقف 750 میلیون ریال ارزش دارد که همزمان با ماه محرم شامل 2 و نیم ساعت آب و اراضی از قنات دهناب شهر مود جهت امام جماعت مسجد جامع شهر مود به ثبت رسیده رسید.

 

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان سربیشه ۸۷۴ موقوفه وجود دارد که عمده نیت های واقفین مربوط به عزاداری و اطعام در ماه محرم است.

 

عطایی در خصوص علت عدم رغبت مردم به ثبت وقف گفت: مهمترین علت تورم و مشکلات اقتصادی است و خشکسالی به وجود آمده در منطقه و کاهش درآمد مردم یکی دیگر از دلایلی است که در باعث کاهش ثبت وقفیات جدید در این شهرستان شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه تاکید داشت: شهستان سربیشه نیازمند ثبت وقف های جدید در حوزه های مختلف از جمله کمک به اشتغال جوانان محروم و بی بضاعت، کمک به فقرا و بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه دختران نیازمند، کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، تامین هزینه برگزاری مراسم ولادت چهارده معصوم(ع)، مراسم نیمه شعبان و مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

وی در پایان با بیان اینکه در جهت ترویج فرهنگ وقف در این شهرستان جهت ترویج وقف بحث اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و تثبیت اراضی موقوفه در دستور کار قرار می گیرد، افزود: مرکز مشاوره وقف جدید در اداره راه اندازی شده است که به مردم مشاوره می دهند و علاوه بر موارد ذکر شده تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت مبلغین محترم بومی و اعزامی از قم نیز در حال انجام است.

کد خبر 1089055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha