عدالت محوری و ارتقای منزلت اجتماعی از اولویت های بهزیستی است

فیروزی گفت:عدالت‌ محوری در درون و بیرون سازمان با جمعیت هدف کارکنان و مددجویان سازمان و همچنین ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی از طریق انعکاس و اطلاع‌رسانی خدمات، جزو اصول اولویتی ما در بهزیستی خراسان رضوی می‌ باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» امروز (۶ شهریور) در مراسم هفته دولت و روز کارمند، کار در بهزیستی را یک موهبت برای کارکنان این سازمان دانست و گفت: اگر کار در بهزیستی روزی کسی نباشد او توفیق خدمت به مددجویان بهزیستی را نمی ‌یابد بنا بر این اگر ما خادمان مددجویان بهزیستی هستیم این توفیقی است که به خاطر شایستگی افراد پرتلاش و انسان ‌دوست این سازمان، نصیب همه‌ ما شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کار در بهزیستی واجد تحمل بالایی است زیرا هم فشار فیزیکی کار هم فشارهای روحی روانی به خاطر وضعیت مددجویان که از محروم‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ‌اند را دارند و به خاطر محدودیت اعتبارات و اینکه نمی‌توانند خواسته‌ های مددجویان را برآورده کنند دچار فشار مضاعف روانی هستند.

 

وی با بیان اینکه تمام کارکنان بهزیستی، سخت‌کوش و پرتلاش هستند گفت: انتخاب خوب و خوب‌تر در میان کارکنان، کار دشواری است اما برای اینکه سیستم‌های ارزیابی فعال باشد و ما برای کار بیشتر، ارزش بیشتری قائل باشیم این روش را برگزیده‌ایم که افرادی را به عنوان نمونه و به عنوان نمایندگان سایر کارکنان، مورد تشویق و تقدیر قرار دهیم.

 

فیروزی همچنین از یک پیوست اجرایی برای این برنامه خبر داد و گفت:‌ در مناسبت‌های مختلف که در طول سال داریم قرار شده کارکنان مرتبط حوزه‌های تخصصی، مدیران، مددکاران، رؤسای شهرستان، روان‌شناسان، پزشکان و سایر همکارانی که در این حوزه تخصصی و مرتبط با این مناسبت هستند مورد خود ارزیابی قرار گیرند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: فرآیند کار به این شکل خواهد بود که فرم ‌های خودارزشیابی توسط کارشناسان و معاونین ستادی تهیه و در سامانه‌های کارکنان بارگذاری می‌شود که اشخاصی که خود را واجد مشارکت در این ارزیابی می‌دانند مشخصات کاری و سوابق و رزومه‌های شخصی و شغلی را در این سامانه و در فرم مربوطه ارائه کنند.

 

وی از دو اصل مدیریتی مورد تأکید خود نام برد و گفت: عدالت‌ محوری در درون و بیرون سازمان با جمعیت هدف کارکنان و مددجویان سازمان و همچنین ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی از طریق انعکاس و اطلاع‌رسانی خدمات، جزو اصول اولویتی ما در بهزیستی خراسان رضوی می‌باشد.

 

فیروزی به مهندسی معکوس در شاخت جامعه از خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: متأسفانه، جامعه، بهزیستی را نه از بابت وفور و کثرت خدمات بلکه از ناحیه‌ی خطاها و کاستی‌ها بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌دهد چون اطلاع‌رسانی کافی در باره حجم و وسعت خدمات و فعالیت‌ها به جامعه انجام نشده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: هزاران مددجو در مراکز ما و در منازل‌شان در طول هفته و ماه و سال از خدمات متنوع و تخصصی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و هیچ‌بازتابی در جامعه ندارد اما وقتی یک اتفاق کوچک در یکی از مراکز یا یک عضو جامعه هدف ما در این استان پهناور رخ می‌دهد همه‌ی بهزیستی روی آنتن رسانه‌ها می‌رود.

 

وی ادامه داد: این وظیفه ماست که فرایند بازشناسی بهزیستی را با مهندسی معکوس، وارونه کرده و کارهای بسیار زیاد و خدمات تخصصی بخش‌های مختلف را به جامعه بشناسانیم تا مردم و مراجع فکری جامعه به حجم فعالیت‌ها و خدمات بسیار زیاد بهزیستی بیش از گذشته آشنا شوند.

کد خبر 1089058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha