اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» توسط بسیج اصناف استان مرکزی

فراهانی از اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» توسط بسیج اصناف استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد فراهانی» به مناسبت هفته بسیج اصناف در جمع خبرنگاران، به ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج اصناف پرداخت و گفت: بسیج اصناف فعالیت های گسترده ای را در راستای مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است.

 

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی همچنین به برگزاری رزمایش عاشقان ثارالله اشاره کرد و افزود: این رزمایش توسط بسیجیان اصناف همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی و در ایام محرم و صفر در دستور کار قرار گرفت.

 

وی به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و ادامه داد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق آنها در راستای کنترل و کاهش آسیب های بیماری کرونا مهمترین هدف رزمایش عاشقان ثارالله اصناف است که کلیه ظرفیت ها در این راستا به کارگیری خواهند شد.

 

این مقام مسئول تحویل دستگاه های اکسیژن به بیماران کرونایی را از اقدامات بسیج اصناف در این ایام دانست و اضافه کرد: این مهم در قالب نذر نفس به شکل امانی و چرخشی انجام می شود.

 

فراهانی همچنین ادامه داد: با توجه به احساس نیاز در خصوص اکسیژن یک دستگاه اکسیژن ساز برقی پیشرفته در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته و در مجموع نیازمند همدلی و همراهی هر چه بیشتر اصناف و خیرین در این راستا هستیم.

 

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی تهیه و توزیع بسته های معیشتی را از برنامه های مهم بسیج اصناف در طول بیماری کرونا دانست و ادامه داد: در کنار آن بسته های بهداشتی و ماسک نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفته و در دهه دوم محرم حدود یک هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته بهداشتی در اختیار جامعه هدف قرار میگیرد.

 

وی محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان را از دیگر برنامه های بسیج اصناف دانست و گفت: در راستای رفع محرومیت زدایی و کمک به ولی نعمتان در مناطق محروم و حاشیه نشین، ساماندهی گروه های جهادی تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این راستا بیش از ۷ گروه جهادی تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: این گروه ها در قالب اردوهای جهادی یک روزه به مردم خدمات فنی و تخصصی ارایه می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید از اجرای طرحی به عنوان یک کاسب یک دانش آموز نیز خبر داد و گفت: در این طرح اصناف و کاسبان بسیجی و خیرین برای تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت تلاش می کنند.

کد خبر 1089077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha