انسان با انتخاب درست می تواند به جایگاه بالاتری از فرشتگان دست یابد 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: فرشتگان فاقد اختیار هستند و درجه کمال آنها تغییر نخواهد کرد، اما انسان می‌تواند با انتخاب درست خود به جایگاهی بالاتر از فرشتگان دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب در دهه دوم محرم مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرارسیدن سالروز حرکت اسرای کربلا به سوی شام، در جوار بارگاه شهدای گمنام شهرستان جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران حسینی، گفت: این ایام در برگیرنده بسیاری از مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.


امام جمعه جیرفت با اشاره به مقام والای شهدای گمنام، بیان کرد:️ در این خصوص همین بس که شهدای گمنام محبوب قلوب مومنان هستند و همه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) به زیارت قبور آنها مشرف می‌شوند.


وی ابراز کرد:️ یکی از عقاید ما در خصوص پیامبران و اهل بیت (ع) آن است که شاهد اعمال ما هستند،️ به نص صریح قرآن یکی دیگر از شاهدان اعمال ما در قیامت، زمینی است که در آن اعمال را مرتکب می‌شویم.


حجت الاسلام تارم ادامه داد: ️زمان، اعضاء و جوارح انسان حتی پوست بدن، شاهد بر اعمال ما بوده و خاتم الانبیاء (ص) بر اعمال پیامبران و امت‌های گذشته نیز شاهد است و ️اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر شاهدان قیامت هستند.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد:️ خداوند انسان را دارای اختیار خلق کرده و پیامبران و کتب الهی برای نشان دادن مسیر سعادت نازل شده‌اند اما در نهایت انسان با عقل و منطق خود و نیز بهره‌ گیری از راهنمایی پیامبران باید مسیر را انتخاب کند.


وی اظهار کرد: خداوند اراده کرده تا انسان با انتخاب و اختیار خود مسیر سعادت، کمال و یا خسران و زیان را انتخاب کند و فرشتگان فاقد اختیار هستند و درجه کمال آنها تغییر نخواهد کرد اما انسان می‌تواند با انتخاب درست خود به جایگاهی بالاتر از فرشتگان دست یابد.


حجت الاسلام تارم عنوان کرد: خداوند و شاهدان قیامت همواره ناظر بر اعمال انسان هستند و بشر با علم به این موضوع باید از گناه پرهیز کند.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد:️ امام زمان (عج) علاوه بر این که بر اعمال ما ناظر است، فرشتگان ثبت کننده اعمال انسان نیز هفته ای ۲ بار اعمال ما را برای تایید و یا رد آن حضرت (عج) تقدیم می‌کنند.


وی در خاتمه تاکید کرد:️ حضور در مجلس عزای امام حسین (ع) از الطاف خداوند متعال است.

کد خبر 1089117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha