۹۷ درصد مردم خراسان شمالی باسواد هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نرخ باسوادی در این استان با توجه به اجرای طرح شتاب بخشی به ۹۷ درصد رسیده است.

علی صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد گفت: بیشترین میزان باسوادی استان مربوط به شهرستان گرمه با 99 درصد و کمترین آن در شهرستان راز و جرگلان با ۹۱.۳۲ درصد است.

 

 

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال در استان هفت هزار و ۶۲۰ نفر در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم از آموزش های لازم بهره مند می شود و اکنون آزمون های پایان دوره در حال برگزاری است.

 


وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 6 هزار و ۱۳۰ نفر در طرح سواد آموزی شرکت کرده اند؛ گفت: تاکنون آزمون پایانی برای ۶۰ درصد از سوادآموزان استان برگزار شده و مابقی نیز تا اواخر شهریورماه جاری در این آزمون ها شرکت می کنند.

 

 


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا سبب شد تا برگزاری امتحانات سوادآموزان در برخی موارد با تاخیر روبرو شود.

 

 

صالحی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۰هزار و ۶۸۶ نفردر فعالیتهای مکمل دوره سواد آموزی شرکت کردند و بر این اساس  ۱۶هزار و ۸۱۶ نفر از برنامه های سواد آموزی نهضت بهره مند شده اند.

 

 


وی افزود: سوادآموزان استان همچنین در سال 99 در ۱۰ مرکز در ۱۸ رشته شغلی مهارت آموزشی دریافت می کردند که رشته ها شامل پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، بافتنی، آموزش های پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی است که این مراکز درسال جاری به 11مرکز افزایش یافته است.

 

 

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این معاونت در ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور رتبه اول شوراهای پشتیبانی سوادآموزی را کسب کرده است.

کد خبر 1089134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha