برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه

حجت الاسلام نوروزی گفت: در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «رضا نوروزی» در خصوص برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مرحله استانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در شهریور ماه در استان قزوین برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: شرکت کنندگان در رشته های قرائت، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جز، حفظ 10 جز، حفظ کل، تفسیر، همسرایی و دعاخوانی و اذان رقابت خواهند کرد که بیش از 600 نفر در این دوره ثبت نام کرده و شرکت می کنند.

 

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته حسینیه امینی ها به عنوان محل برگزاری این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده که در روز 15 شهریور ماه خواهران و 16 شهریور ماه برادران به رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام نوروزی تأکید کرد: مسابقات با رعایت زمان بندی و شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.   

 

وی خاطر نشان کرد: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند و اگر در این مرحله هم بتوانند مقام کسب کنند به دوره انتهایی که بین المللی است راه می یابند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف و شناسایی چهره های ممتاز قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است که در کنار این اقدام برگزاری برنامه هایی نظیر گلریزان قرآنی را داریم که 10 خوشنویس 10 سوره قران کریم را قلم می زنند و در مجمعی این تابلوها را گلریزان کرده و هدیه حاصل از این تابلوها در مسیر کارهای خیر صرف می شود.

 

کد خبر 1089174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha