شهیدان رجایی و باهنر معیاری برای دولت اسلامی هستند

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه معیار ما در دولت اسلامی و تراز انقلاب الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: باید با همکاری و ایده های اسلامی، پیاده کردن روح قانون اساسی و چشم‌پوشی از منافع حزبی و قومی از فرصت خدمت به مردم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۷ شهریور) در مراسم محوری بزرگداشت شهدای والامقام هشتم شهريور که با جمعيت محدود و رعايت دستورالعمل های بهداشتی در حسينيه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: موجودات زنده عالم هریک تعریف خودشان را دارند و وقتی با ترکیب جنس و فصل، نوع آنها تعریف شود، آثار و صفات و رفتارشان در آن نوع مشخص و فراگیر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان توصیف دوگانه انسان در قرآن، گفت: در برخی از این آیات، عالی‏‌ترین ثناها و ستایش‌‏ها درباره انسان به کار رفته و ویژگی‌‏های منحصر به فردی به او نسبت داده شده است؛ در حالی که در برخی آیات دیگر، بدترین نکوهش‏‌ها در مورد انسان به کار رفته است.

 

وی ادامه داد: راز این توصیف دوگانه در این است که انسان دارای اراده و اختیار است اما موجودات دیگر تحت سیستم غریضه اداره می شوند؛ به لازمه این امر اگر انسان از عهده تکلیفش به خوبی برآمد، مستحق ستایش خواهد بود و اگر نتوانست به نحو شایسته ادای تکلیف نماید مستوجب نکوهش است.

 

آیت الله عبادی به وجود انسان های شرور و ظالم یا صالح و متقی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: جامعه به سه طبقه انسان های کامل، انسان های فاسد و تبهکار و انسان های عادی تقسیم می شود البته جمعیت این‌ها در جامعه هیچکدام زیاد نیست اما ایده های آنان با تفاوت زیاد تعریف می شود؛ عمده جمعیت از کسانی هستند که تاثیرپذیرند، اما این دو طیف(انسان های کامل و تبهکار) تاثیرگذار هستند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه جنگ بین حق و باطل و دین و کفر وجود دارد، تصریح کرد: اگر تلاش کسانی که مدعی حق و عدل و انصاف هستند به جای نرسد که سیستم ظلم و تعدی را از کار بیندازند آنها از نو حرکت خود را شروع می کنند و لذا تکلیف از ما برداشته نمی شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ جبهه حق و باطل همواره نابرابر است چون انسان های ظالم حد و مرزی ندارند و از هر دروغ، تباهی و جنایتی به هر کیفیتی فروگذار نمی کنند، افزود: در حالی که جبهه حق هر کاری را بر اساس معیار انجام می دهد و اینکه مرجع دین می فرماید سلاح اتمی برای ما کارآمد نیست چون ما محدودیت داریم اما دشمن که محدودیت ندارد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: ما حق و عدل را از طریق حق و عدل بکار می بریم بنابراین ما همواره نابرابر هستیم و از این جهت به نفع دشمن است چون آنها هیچ قید و محدودیتی ندارند؛ اروپایی ها ۸۰ میلیون جمعیت سرخ پوست امریکا را کشتند و روی قبر آنها ایالات متحده ساختند، ولی ما حتی یک سیلی به ناحق نمی توانیم به کسی بزنیم باید پاسخگو باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه را ما می گویم حق است و انسان‌ها فطرتا حق و عدل را دوست دارند بنابراین در این جهت جبهه ما قوی‌تر است منتهی شرط آن کار کردن است، گفت: خانواده وهب مسیحی بودند وقتی حقانیت امام حسین(ع) را دیدند مسلمان شدند و امام را در کربلا یاری کردند.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه معیار ما در دولت اسلامی و تراز انقلاب الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر است، عنوان کرد: این دو شهید مجاهد در فرصت کوتاه خدمتشان با وجود یکه تازی های آمریکا و نفوذ بر افکار مردم در شرایط آن روزگار، توانستند خوب عمل کرده و بیشترین تاثیر را در جامعه ما بگذارند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به بی‌منطق بودن دشمنان و عدم پایبندی غربی‌ها به قانون به ویژه قوانین بین‌المللی، بیان کرد: متاسفانه هنوز برخی افراد غربگرا، امریکا و اروپایی های جنایتکار را بزک می کنند و کسانی که در برابر ظلم سکوت می کنند، در جنایات آنان شریک هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ترور این شخصیت تاثیرگذار و محبوب جهانی در خاک کشوری دیگر مخالف قوانین بین‌المللی است و اوج پستی غربی‌ها سکوت در برابر جنایات داعش و ظلم به مردم سوریه، لبنان و یمن است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه برکات و قدرت جمهوری اسلامی ایران، دشمنان و ستمگران را سرافکنده است تأکید کرد: وظیفه ما به عنوان یک مسلمان، تبیین درست حقایق و واقعیت‌ها از طرفی و نمایان کردن ماهیت ظالمانه دشمنان از سوی دیگر است تا مردم بتوانند با آگاهی دشمن را شناخته و عادلانه راه حق را در پیش گیرند.

 

 وی در پایان سخنان خود به انتخاب درست مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: اکنون که فرصت مناسبی برای مردم رنج کشیده کشور ما فراهم شده است باید با همکاری و ایده های اسلامی، پیاده کردن روح قانون اساسی و چشم پوشی از منافع حزبی و قومی، از این فرصت برای خدمت به مردم و رسیدن به موفقیت‌ها استفاده کنیم.

 

 

 

کد خبر 1089182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha