تصویب۸۴٠ میلیارد تومان اعتبار برای  سد چناره و سیکان در ایلام

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام از تصویب۸۴٠ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد عملیات اجرایی دو سد چناره و سیکان در ایلام خبر داد.

«علی پوراحمد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: اعتبار مصوب پیوست قانون بودجه سال جاری جهت تکمیل چهار سد در دست اقدام شامل گلال، میمه، سیکان، چناره و تکمیل تصفیه خانه آب ایوان ۲۲٠میلیارد تومان است که از این میزان تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده است.

 

وی افزود: در حال حاضر سد میمه با ۵۷ درصد پیشرفت، سد سیکان ۲۵ درصد، سد چناره ۳ درصد و رفع نواقص سد گلال در دست اجرا است که با تخصیص به موقع این اعتبار شاهد توسعه پیشرفت این طرح ها خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای ایلام با اشاره به اخذ مصوبه ماده ۲۳ برای سدمخزنی گدارخوش، گفت: مطالعات و مجوزات این سد که تامین کننده آب صنعت و کشاورزی مهران به مساحت ۶ هزار و ۸٠٠ هکتار است در برنامه بودجه کشور مطرح و پس از برگزاری چندین جلسه دفاعیه نهایتا تصویب و ابلاغ شد که با اختصاص بودجه در سال آینده شاهد کلنگ زنی این سد خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری اعتبارات از محل ماده ۵۶ قانون جهت تکمیل سدهای مخزنی چناره و سیکان مبلغ ۸۴٠ میلیارد تومان برای آب منطقه ای استان مصوب و پس از طی فرآیند انتخاب و تفاهم با بانک عامل در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

 

پور احمد یادآور شد: از این میزان ۶٠٠ میلیارد تومان مربوط به سد چناره که حدود ۵٠ درصد نیاز تکمیل سد می باشد و ۲۴٠میلیارد تومان نیز برای سد سیکان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1089209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha