ما محتاج بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور هستیم

حجت الاسلام کلانتری گفت: ما محتاج بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور هستیم و بسیاری از زیرساخت ها باید متحول شود در این مسیر حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، حضرت محمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع)، نقش اصلی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (یکشنبه 7 شهریور) در مراسم تودیع و معارفه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) که در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: توفیق خدمت به آستان مقدس اهل بیت (ع) یک آرزوی دیرینه برای هر فردی است.

تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه این یک از آرزوهای شیعیان اهل بیت (ع) است، افزود: از خداوند بزرگ می خواهم توفیق دهد خالصانه در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

وی تاکید کرد: خداوند قبور اهل بیت (ع) را مکانی از بهشت قرار داده است و مردم از طریق اهل بیت (ع) به خداوند نزدیک می شوند.

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به اینکه برنامه پهلوی دوم برای استحاله حوزه ها، طرحی به نام «دانشگاه اسلامی» بود، اضافه کرد: امام آن دانشگاه را به قرآن سر نیزه در جنگ صفین تشبیه می کنند.

وی با اشاره به تاریخ «ابن بطوطه»، گفت: «ابن بطوطه» می گوید حجاب زنان شیرازی را تحسین می کند و می گوید حجاب آنان بسیار کامل است و در مورد قرائت قرآن خوش صدا تر از مردم شیراز ذکر نکرده است.

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به لزوم توجه به توسعه فرهنگی و فیزیکی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: ما محتاج بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور هستیم و بسیاری از زیرساخت ها باید متحول شود در این مسیر حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، حضرت محمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع)، نقش اصلی دارند.

کد خبر 1089294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha