۷۹۲ واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۷۹۲ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و اظهار داشت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه‌ریزی‌های انجام شده گازرسانی به دو هزار و 166 واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 600  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد  شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 50 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با گازدار 792 واحد صنعتی در مصرف سالانه 42 میلیون و 400 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال‌جاری برنامه‌ریزی‌های مدون و منظم صورت گرفته که تا پایان سال به 250 واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی انجام گیرد.

 

فعله‌گری یادآور شد: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان مرداد ماه تعداد 131 واحد صنعتی گازدار شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با گازرسانی به 250 واحد صنعتی 84 درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق می‌شود، عنوان کرد: با تحقق این هدف گام‌های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می‌شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال‌زایی دائم ذکر کرد و گفت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال چاری نعداد 120 واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندد.

کد خبر 1089349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha