وضعیت ۳۹۸ بیمار کرونا در فارس وخیم است

همتی گفت: از چهار هزار و ۵۹۳ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال ۳۹۸ نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (یکشنبه 7 شهریور) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان به 407 هزار و 442 نفر اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 24 گذشته، 36 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به 6 هزار و 80 نفر رسید.

وی اعلام کرد: از چهار هزار و 593 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال 398 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 357 هزار و 345 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت این دانشگاه ادامه داد: با توجه به شدت سرایت پذیری بالای کرونای دلتا، راهی جز رعایت جدی پروتکل های بهداشتی نداریم و باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از دورهمی های خانوادگی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری را در اولویت قرار دهیم.

وی اعلام کرد: بیماران در صورت مشاهده هرگونه علائم، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و از مجموع ۴۷ مرکز ۱۶ ساعته استان فارس برای خدمت رسانی به مردم، ۱۲ مرکز در شیراز فعال است که مراکز «حضرت ابوالفضل (ع)» و «حضرت فاطمه زهرا (س)» به صورت شبانه روزی به بیماران خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 1089376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha