خانه تاریخی «طهرانچی» به ثبت ملی رسید

معاون مدیرکل و رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان از ثبت خانه تاریخی «طهرانچی» در فهرست آثار ملی خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: خانه تاریخی طهرانچی کاشان به شماره ۳۳۲۱۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اهمیت ثبت آثار جهت حفاظت و نگهداری از بناهای ارزشمند تاریخی اظهار داشت: خانه تاریخی طهرانچی(سرای سهراب) از بناهای دوره قاجاری با معماری گودال باغچه است.

 

سرمدیان بیان داشت: این خانه تاریخی در خیابان علوی محله کوشک صفی قرار داشته و مرمت آن طی چند سال اخیر انجام و تکمیل و تجهیز شده و به زودی به عنوان اقامتگاه سنتی پذیرای مسافرین و گردشگران خواهد بود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: این بنای تاریخی ۲۵۰ متر مربع مساحت و ۳۷۷ مترمربع زیربنا دارد و دارای ۳ طبقه و  ۹ اتاق می باشد.

 

مهران سرمدیان خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی واجد ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۳۳۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./

کد خبر 1089380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha