۴۵ پروژه دامغان افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از هفته دولت به صورت ویدئوکنفرانس با حضوراستاندار سمنان و مسئولان دامغان ۴۵ پروژه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در ششمین روز از هفته دولت در جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی با حضور مسئولان دامغان به میزبانی استانداری با اشاره به افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی در این شهرستان،گفت: وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در شهرستان دامغان یک امتیاز محسوب که می‌تواند به جذب گردشگران داخلی و خارجی و بازدید از این امکان کمک کند.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه وجود بناهای تاریخی و فرهنگی دامغان مورد علاقه بازدیدکنندگان بوده و باید تلاش کرد بهتر از گذشته این آثار تاریخی و فرهنگی به مردم ایران معرفی شود، افزود: در کنار این ظرفیت، وجود معادن غنی در شهرستان به توسعه منطقه کمک می‌کند و باید کوشید از ظرفیت‌های معدنی به خوبی استفاده و بهره برداری کرد.

 

وی همچنین به محصول استراتژیک پسته در دامغان به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت بالقوه در بخش کشاورزی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود و تولید محصول پسته برای دامغان سرمایه ایجاد کرد و با وجود مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی این محصول توانست از تولید خوبی برخوردار باشد وهمچنین استفاده از آبیاری نوین و احداث استخرهای آب کشاورزی در زمان بارش نزولات آسمانی و ذخیره خوب آب به رشد و توسعه کشاورزی کمک فراوان می‌کند.

 

آشناگر با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و تخریب به فضای سبز نادرست است لذا به خاطر کسب درآمد از سوی شهرداری‌ها به بهانه احداث بانک به فضای سبز در شهرستان خسارت وارد و آسیب زد، بیان داشت: بخش خصوصی کمک کار رشد و توسعه هر شهرستان است و می‌طلبد از بخش خصوصی دفاع کرد.

 

استاندار سمنان به دغدغه های حوزه بهداشت و درمان دامغان اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ارائه شده است که از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این شاخص های توسعه ای حوزه بهداشت و درمان با تلاش بیشتر ارتقا یابد.

 

وی با بیان اینکه برای حل مشکل سالک طرح‌های مبارزه با سالک به صورت جدی پیگیری شود  افزود:  استفاده بهینه از بیمارستان رضایی نیز یکی دیگر از برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان در دامغان است که در پی درخواست نماینده و فرماندار دامغان، ایجاد و تجهیز ۵۰ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی ابلاغ شد.

 

 ۴۵ پروژه عمرانی با همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال درهفته دولت  در شهرستان دامغان افتتاح شد.

 

تکمیل زیرگذر راه آهن، ساخت بندهای ملاتی منابع طبیعی، انتقال خط خروجی پنج هزار متر مکعبی آب دامغان و خط انتقال چاه آب شهر کلاته و روستای سر کویر از جمله مهمترین پروژه‌های عمرانی هستند که در سطح شهرستان طی هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

ایجاد همراه سرای بیمار بیمارستان رضایی، مرکز دیالیز کلینیک رضایی، بهبودی وضعیت محیطی امامزادگان جعفر و محمد (ع) توسط اداره اوقاف، شبکه فشار برق روستای کلاته اسدو..... از دیگرپروژه‌های هفته دولت دامغان هستند.

 

همچنین سه طرح بخش خصوصی با ۲۵۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال وبا اشتغال ۲۶ نفر به بهره‌برداری  رسید.

 

در کنار افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت، عملیات اجرایی ۱۴ طرح با ۱۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از پنج دستگاه اجرایی آغاز می‌شود.

کد خبر 1089383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha