طرح مدرسه، مسجد، تابستان، طرحی با رویکرد اتصال دانش آموزان به مساجد

مظاهری با بیان اینکه طرح مدرسه، مسجد، تابستان، طرحی با رویکرد اتصال دانش آموزان به مساجد است گفت: این طرح از ابتدای تیرماه همزمان با سراسر کشورآغاز شده و تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: اجرای طرح «ملی مدرسه مسجد تابستان» بر اساس اعلام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با استقبال اعضای کانون های فهما از تيرماه امسال آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در سال جاری با رويکرد شبکه سازی و جريان سازی و استفاده از ظرفيت های مردمی و فعالان اجتماعی محله برگزار شده است.

 

وی ابراز کرد: این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، ارتباط خانواده‌ها با مسجد، تعامل مساجد و مدارس اجرا شده و با استقبال ویژه خانواده ها و نوجوانان و جوانان روبرو شده است.

 

مظاهری افزود: با توجه به شرایط کرونایی، فضاهای مناسب و بزرگ مدارس و مساجد، ظرفیت خوبی برای پیوند خانه مسجد و مدرسه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز افزایش مهارت آموزی برای دانش آموزان است.

 

این مقام فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کانون‌ های مساجد به عنوان مراکز تاثیرگذار و بازوان توانمند در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری همکاری دارند، افزود: در راستای اجرای این طرح هر کانون حداقل با همکاری سه مدرسه یا مراکز فرهنگی پیرامون مسجد که زیر نظر آموزش و پرورش است اقدام به برگزاری کلاس‌ های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مربیان کلاس های اوقات فراغت با اهتمام ویژه نسبت به اجرای موفق این طرح با صبر و شکیبایی، کودکان و نوجوانان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت آموزش می دهند.

 

وی با بیان اینکه طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» توسط ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است گفت: این طرح تا پایان شهریور سال جاری به دلیل شرایط کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی، کانون های فرهنگی هنری انصارالمهدی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان، امام علی (ع) از مسجد امام علی (ع) گندمان، ضحی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) بروجن و حضرت فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان را از جمله کانون های مجرب طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» عنوان کرد.

 

مظاهری افزود: کانون های فرهنگی هنری آفرینش گندمان، حضرت رسول الله (ص) و حضرت حجت ابن الحسن (عج) هفشجان، خاتم نبی (ص) بن، بینات روستای معموره و سالار شهیدان از مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد از دیگر کانون های محوری برای برگزاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تعیین شده اند.

 

کد خبر 1089387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha