سازماندهی بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی به برکت کنگره شهدا

کریمی از سازماندهی بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی به برکت کنگره امام و شهدا در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ « غلامرضا کریمی» در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰، ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: گرامیداشت این ایام و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاوری های ملت عاشورایی ایران است که با ایثار و از خودگذشتگی حماسه های زیادی را به یادگار گذاشتند.

 

وی فرهنگ دفاع مقدس را گنجی گران بها و تمام نشدنی برای ملت های آزاده و آزادی خواه دانست و بیان کرد: این فرهنگ متعالی باید برای نسل جوان به خوبی بازخوانی شود.

 

این مقام مسئول استان مرکزی را از استان های پیشتاز و پیشگام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: این تجربه موفق در راستای برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی به دست آمد و بحمدالله این کنگره دستاوردهای زیادی در حوزه ترویج فرهنگ ابثار و شهادت برای ما داشته است.

 

تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس با شعار ما مقتدریم

 

کریمی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی در سالجاری اشاره کرد و گفت: این ستاد به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در ادامه مسیر کنگره شهدای استان مرکزی تشکیل شد و شعار محوری کلیه برنامه های دفاع مقدس در سالجاری «مامقتدریم» است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یکی از مهمترین درس های دفاع مقدس را شکوفایی استعدادها و توانایی های اقشار مختلف مردم برای دفاع همه جانبه از کشور دانست و ادامه داد: امروز برای رسیدن به پیشرفت و فتح قله های بلند باید از درس های دفاع مقدس درس بگیریم.

 

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح استان مرکزی با همان نقشه راهی که ستاد کنگره شهدای استان پیش رویمان قرار داده فعالیت ها را با قوت ادامه خواهیم داد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای برگزاری برنامه ها ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه از زمان کنگره فعال شدند و امروز نیز نقش آفرینی می کنند و کلیه نهادها، ادارات، سازمان ها و دستگاه ها در این کمیته ها عضویت دارند.

 

کریمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار نفر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان مرکزی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی سازماندهی شده اند، گفت: یکی از ظرفیت های مهم در حوزه دفاع مقدس ، مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان است که سال گذشته فاز دوم آن به بهره برداری رسید و در طی این یکسال بیش از ۳۰ هزار نفر از اقشار مردم و عمدتا جوانان از آن بازدید داشتند.

کد خبر 1089400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha