جلوگیری از انتشار تفکرات تروریستی با نام اسلام وظیفه جوانان انقلابی است

جوانان انقلابی در برهه کنونی کنونی وظیفه دارند همواره راه حق و حقیقت را برای مردم جهان روشن کنند و با تمام قوا برای جلوگیری از انتشار تفکرات تروریستی با نام اسلام از هیچ کوششی دریغ نکنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: عصر حاضر همگان با واژه تروریسم به خوبی آشنایی دارند زیرا  خاورمیانه در 10 سال اخیر شاهد حضور گروهک های تروریستی مختلف و بسیاری بود، هرچند که ریشه ترور و تروریسم همواره نبرد میان حق و باطل است اما تروریسم به معنای امروزی تقریبا سابقه ای کمتر از 30 ساله دارد، هشتم شهریور ماه به عنوان روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

 

باید عنوان کنیم که تروریست فردی است که برای آرامش عقده های درونی خود آسایش افراد بسیاری را به خطر می اندازد و از کشتن، تخریب و ارعاب افراد مختلف به دلایل غیرمعقول ترسی ندارد، دین مبین اسلام همواره از جود چنین افرادی مبرا است و افرادی که به عنوان مسلمان اقدامات تروریستی انجام می دهند قطعا دست نشانده دشمنان اسلام هستند.

 

جنگ رسانه‌ای عمده ابزار تروریست ها برای ایجاد هراس در میان مردم است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: ماهیت تروریست شر است و این شر همواره در مبارزه با خیر است، تروریست ها همواره در تلاش هستند تا آرامش عمومی مردم جهان را بر هم زنند تا بتوانند به مقاصد شوم خود دست یابند.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگاری» می‌افزاید: عمده ابزار تروریست ها برای ایجاد هراس در میان مردم جنگ رسانه ای است و از این وسیله برای ترساندن مردم استفاده می کنند، ما در جنگ با داعش شاهد بودیم که این گروهک با اقدامات تبلیغی و نشر آن در فضای مجازی ترس را در دل جهانیان گذاشت.

 

وی با بیان اینکه افرادی که جذب تروریست ها می شوند عمدتا به دلایل جهل و خرافات وابسته هستند اضافه می‌کند: اسلام ناب محمدی از جهل و خرافات مبرا است و بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) دین اسلام دینی است که منطبق بر عقل و منطق است، بنابراین جهل و خرافات جایگاهی در این دین ندارد؛ دشمنان اسلام با استفاده از این ضعف در برخی مسلمانان جهان اقدام به ایجاد گروهک های تروریستی در مناطق اسلامی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تصریح می‌کند: دین اسلام همواره به دنبال ایجاد صلح در سراسر جهان است، شهید سلیمانی در راه ایجاد صلح به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، این شهید والامقام همواره در نبردهایی که با داعش و تکفیری ها داشت در تلاش بود تا بتواند جامعه اسلامی و جهان را از وجود چنین آفت هایی نجات دهد.

 

تربیت روحی وظیفه نهادهای فرهنگی

یک روانشناس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: ریشه مردم آزاری عموما در دوران کودکی است، بررسی ها نشان داده است افرادی که در دوران کودکی مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفته اند در سنین جوانی برای ارضای اتفاقات دوران کودکی اقدام به دگرآزاری می کنند تا بخشی از خاطرات ناخوشایند خود را جبران کنند.

 

«محمد دوستی مهر» ادامه می‌دهد: خانواده نقش بسیار مهمی در  تربیت افراد دارد،  وقتی پدر یا مادری در خانه رفتارهای غیراخلاقی با همسر و فرزندان خود انجام دهد قطعا آثار مخرب آن در کودکان و فرزندان نمود پیدا خواهد کرد، بنابراین همواره تاکید می شود از همان دوران کودکی به عواطف و احساسات کودکان توجه شود.

 

وی با بیان اینکه محرومیت ها، بیکاری و... در شکل گیری بزهکاری افراد موثر است ابراز می‌کند: مجموعه های فرهنگی باید بتوانند علاوه بر تغذیه جسمی برنامه روحی مناسبی برای خانواده های کم بضاعت در نظر بگیرند، زیرا روح انسان همانند جسم آن نیازمند تغذیه است، اگر تغذیه روح مناسب نباشد قطعا خطرات بسیاری را در پی خواهد داشت.

 

این روانشناس اذعان می‌کند: یکی از ضعف هایی که در مجموعه های فرهنگی دیده می شود این است که توجه خاصی به تربیت افراد ندارند و بیشتر به ایجاد لابی های سیاسی خود یا توزیع بسته های معیشتی می‌پردازند، توزیع مواد غذایی در مناطق محروم خوب است، اما آن چیزی که باعث می شود تفکر فقر شکل نگیرد تربیت روحی افراد برای مقابله با فقر مطلق است.

 

حاج قاسم سلیمانی نماد کامل و عینی مبارزه با تروریسم در عصر حاضر است، این شهید همواره همانند یک سرباز در راه اسلام برای مقابله با اسلام داعشی تلاش کرد و دشمنان اسلام که خود این گروهک های تروریستی را به وجود آوردند به صورت ناجوانمردانه وی را به شهادت رساندند.

 

بنابراین باید عنوان کرد که تروریسم هرگز پایانی نخواهد داشت، اما در این میان وظیفه جوانان مسلمان و انقلابی در این برهه حساس این است که همواره راه حق و حقیقت را برای همه مردم جهان روشن کنند و با تمام قوا برای جلوگیری از انتشار تفکرات تروریستی با نام اسلام از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

کد خبر 1089462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha