از واگذاری ساخت درب باب المهدی(عج) به کهگیلویه و بویراحمد تا ضرورت  وقف برای امام حسین (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سهم استان برای ساخت درب باب‌المهدی ۲ میلیارد تومان است، گفت: وقف برای امام حسین در استان وجود ندارد که افراد می‌توانند در این حوزه هم ورود کرده و وقف انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حسن حکمتیان‌« امروز (۷ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موکب‌ های اربعین اظهار کرد: ۲۲ موکب پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند که ۱۵ موکب در خاک عراق و سایر آنها در خاک ایران است، البته گستردگی مواکب بیشتر از این تعداد است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: از پتانسیل موکب‌های اربعین در سیل، زلزله، محرومیت‌زدایی، بیماری کرونا، محرومیت‌زدایی، حوزه سازندگی، کمک‌های مومنانه، همدلی و مواسات استفاده کردیم، ضمن اینکه در زلزله سی‌سخت همه موکب‌‌های کشور مستقر بودند و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا پخت شد.

 

وی برقراری ارتباط میان مردم و اهل بیت را بزرگ ترین کار فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اعزام رزمنده به جبهه، حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها و سایر حوزه‌ها رتبه برتر کشور را در اختیار دارد اما در کمک به بازسازی عتبات عالیات جایگاه خوبی نداریم.

 

حکمتیان به سهم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و یادآور شد: برای جمع‌‌آوری این رقم نیازمند کمک‌های مردمی هستیم، مردم می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۴۵۱۳ بانک ملی یا شماره‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۸۴۶۹۷ بانک تجارت و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۵۸۲۲۴ و ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۲۳۶۹ بانک سپه واریز کنند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات آماده جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات است، به طرح بنای نور اشاره کرد و افزود: افراد می‌توانند برای سهیم شدن در ساخت عتبات عالیات کشور عراق از یک تا ۱۵۰ میلیون تومان را در بانک رسالت متعهد شوند و پرونده تشکیل دهند.

 

وی با بیان اینکه در طرح بنای نور نیازی به چک، ضامن و سفته نیست، گفت: تاکنون ۲۰۰ پرونده برای این طرح تشکیل شده و افراد یک تا ۶۰ میلیون را متعهد شده‌اند.

 

حکمتیان به ماموریت ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: استان ساخت یکی از درب‌های حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا را متعهد شده که کارگاه ساخت درب باب‌المهدی (عج) در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل و مجهز می‌شود و کار ساخت درب حرم امام حسن عسکری (ع) آغاز خواهد شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سهم استان برای ساخت درب باب‌المهدی ۲ میلیارد تومان است، گفت: وقف برای امام حسین (ع) در استان وجود ندارد که افراد می‌توانند در این حوزه هم ورود کرده و وقف انجام دهند.

کد خبر 1089493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha