تکرار اظهارات اسلام هراسانه «مکرون» در مورد جنگ علیه تروریسم

رئیس جمهوری فرانسه که بارها به دلیل لفاظی های اسلام هراسانه اش مورد انتقاد گرفته است، بار دیگر در یک پیام توئیتری افراط گرایی و فعالیت های گروه تروریستی داعش را با اسلام و مسلمانان مرتبط دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»، «امانوئل مکرون» ، رئیس جمهوری فرانسه که بارها به دلیل لفاظی های اسلام هراسانه اش مورد انتقاد گرفته است، بار دیگر در یک پیام توئیتری افراط گرایی و فعالیت های گروه تروریستی داعش را با اسلام و مسلمانان مرتبط دانست.

 

مکرون در این پیام که مورد انتقاد شدید مسلمانان جهان قرار گرفت ، گفت: با وجود اینکه ما داعش را شکست دادیم ، اما نبرد علیه تروریسم اسلامی هنوز به پایان نرسیده است.

 

مسلمانان استدلال می کنند که مشکل اصلی عبارت «تروریسم اسلامی» این است که به معنای ارتباط تنگاتنگ با اسلام است ،در حالی که اسلام در واقع دینی است که صلح و احترام به جان و مال همه انسان ها را ترویج می کند و تروریسم و انواع اقدامات افراط گرایانه صریحا در دین اسلام ممنوع شده است.

 

مکرون قبلا نیز گفته بود که تجزیه طلبی اسلامی مشکل آفرین است و مشکل این است که این ایدئولوژی ادعا می کند قوانین خودش باید برتر از قوانین جمهوری باشد.

 

در اکتبر سال گذشته ، مکرون از لایحه جدیدی رونمایی کرد که ممنوعیت نمادهای مذهبی به ویژه حجاب برای کارکنان بخش خصوصی را گسترش می داد.

 

مکرون همچنین پیشتر گفته بود که از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز حضرت محمد (ص) جلوگیری نمی کند ، بیانیه ای که خشم جهان عرب و مسلمانان را برانگیخت.

 

اتحادیه بین المللی متشکل از 36 سازمان غیر دولتی به نمایندگی از 13 کشور نیز از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا در مورد اقدامات سیستماتیک ضد مسلمانان فرانسه تحت مدیریت ماکرون تصمیم جدی بگیرد.

کد خبر 1089497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha