طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» نسل جوان را با کانون های مساجد آشنا می کند

جعفری گفت: کانون های فهما با برگزاری طرح های متنوع از جمله «مدرسه، مسجد، تابستان» در طول تابستان به صورت مجازی و غیر مجازی باعث شده اند تا والدین با خیال آسوده فرزندان خود را برای حضور در کلاس های تابستانی ثبت نام کنند.

«فاطمه جعفری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فهما با برگزاری طرح های متنوع از جمله «مدرسه، مسجد، تابستان» در طول تابستان به صورت مجازی و غیر مجازی باعث شده اند تا والدین با خیال آسوده فرزندان خود را برای حضور در کلاس های تابستانی ثبت‌نام کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان ادامه داد: این کانون با اجرای کلاس های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت های خوبی را در این زمینه دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به مدیریت بهینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جامعه ادامه داد: باید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشیم.

 

جعفری، مدیریت بهینه اوقات فراغت را حرکتی بسیار موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد: باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان یادآور شد: اجرای این طرح ملی، به طور قطع می تواند چهار نهاد انسان ساز مدرسه، مسجد، دین و تعلیم و تربیت و رسانه را به وصل می کند که بتواند رشد استعدادهای نوجوانان و جوانان را در بستر مسجد شاهد باشیم.

 

وی همگرایی بین نهادهای فرهنگی و آموزشی، تربیتی و دینی می تواند هم افزایی ظرفیت های این نهادها را ایجاد کند و پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده موجب جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، شناسایی و رشد و پرورش استعدادها، ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت های اجتماعی را از اهداف اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» است.

 

کد خبر 1089540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha