پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن محصول زیتون در رودبار/ ۱۰ کارخانه روغن‌کشی در گیلان فعال است

موسوی از پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن محصول زیتون در رودبار خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ کارخانه روغن‌کشی در منطقه رودبار استان گیلان فعال است.

«سید علی موسوی» با اشاره به برداشت زیتون از باغات استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: از روز گذشته برداشت نوبرانه زیتون در قریه پاچنار رودبار آغاز شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: سطح زیر کشت محصول زیتون در استان تقریبا نه هزار و 253 هکتار برآورد می‌شود که از این میزان چیزی حدود هشت هزار و 662 هکتار آن بارور است.

 

موسوی در پاسخ به این پرسش که امسال برداشت چه میزان زیتون در استان گیلان پیش بینی می‌شود تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال حدود 12 هزار تن محصول زیتون با ارزش اقتصادی معادل سه هزار میلیارد ریال توسط باغداران گیلانی برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 کارخانه روغن‌کشی در منطقه رودبار فعال است ابراز داشت: با توجه به شرایطی که در منطقه رودبار داریم تقریبا برداشت زیتون همیشه در اوایل شهریور ماه شروع می‌شود و تا اواخر آذرماه ادامه پیدا می‌کند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظرفیت کارخانه‌های روغن کشی رودبار را 24 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این‌ها یکصد واحد صنایع فرآوری و بسته‌بندی با ظرفیت 12 هزار تن در رودبار داریم که به فعالیت می‌پردازند.

 

موسوی ارقام ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی، آربکین، کراتینا، بلیدی، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا را از جمله ارقام نمونه زیتون‌های تولیدی رودبار اعلام کرد و گفت: جهاد کشاورزی گیلان برای حمایت از باغداران زیتون کار اقدامات خوبی انجام می‌دهد.

 

وی از پیشتازی استان گیلان در تولید بسیاری از محصولات نظیر چای، برنج، مرکبات، بندق، بادام زمینی، گیاهان دارویی و محصولات شیلاتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ارتقاء سطح دانش کشاورزان و باغداران از دیگر اولویت‌های مهم سازمان به شمار می‌رود.

کد خبر 1089545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha