سیر نزولی کرونا در رشت / ۲۹۰ هزار دز واکسن تزریق شد

فتح اللهی از تزریق ۲۹۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت خبر داد و گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد سیر نزولی این بیماری در شهرستان رشت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۸ شهریور ) در جلسه ستاد کرونا ویروس شهرستان رشت اظهار کرد: اقدامات مطلوبی در روند واکسیناسیون انجام شده است که جای تشکر و قدردانی را دارد.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه تزریق واکسن از سن بالا شروع شده است گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان رشت قرمز است.

 


وی اذعان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به بیش از ۵۰ درصد رسیده، که بالا رفتن آمار رعایت پروتکل‌ها، به کاهش شیوع این بیماری کمک می‌کند.

 



فتح اللهی افزود: در فاز دوم راه اندازی مراکز واکسیناسیون با همکاری و همراهی سپاه پاسداران، ۲۳ پایگاه در مساجد راه اندازی می‌شود و این تعداد به ظرفیت پایگاه‌های قبل افزوده خواهد شد.

 



فرماندار رشت افزود: با افزایش این تعداد پایگاه جدید به ۲۷ پایگاه قبل، به تعداد ۵۰ پایگاه در شهرستان رشت خواهیم رسید.

 



وی به آمار بستری‌ها اشاره و تصریح کرد: در آمار بستری‌ها از تعداد یک هزار و ۷۷بستری هفته گذشته به تعداد ۹۲۶ بستری تا به امروز رسیده‌ایم.

 

فتح اللهی خاطرنشان کرد: آمار بستری‌های روزانه ما هم از تعداد ۱۸۶ نفر هفته گذشته به تعداد ۱۴۰ نفر در روز رسیده‌ است و همچنین آمار فوتی‌ها از تعداد ۲۳ فوت در روز به تعداد ۱۷ نفر در روز رسیده‌ایم، خوشبختانه شاهد سیر نزولی در این بحث هستیم.

 


فرماندار رشت اضافه کرد: بسیجیان مومن و انقلابی در پنج بیمارستان سطح شهر به بیماران کرونایی خدمات لازم را ارائه می دهند.
 


وی اذعان داشت: در هفته گذشته به هزار و ۴۲۷ واحد صنفی تذکر داده، از ۳۴۴ واحد تعهد کتبی و تعداد ۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده اند.

 

فتح اللهی به تزریق واکسن اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۹۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده که ️۱۹۵ هزار دز اول و ۹۵ هزار نفر دز دوم را تزریق کردند. 

کد خبر 1089559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha