برخی داروهای ام اس در داروخانه های شیروان موجود نیست

گل محمدزاده گفت: برخی از داروهای بیماران ام اس در داروخانه های این شهر موجود نیست و باید از مرکز استان تهیه شود.

مهری گل محمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: نبود برخی از داروهای این بیماران خاص موجب تردد آنان به مرکز استان شده است که این خود موجب مشکلاتی در بیماران شده و انتظار می رود مسئولان مربوطه تدبیری برای این موضوع داشته باشند.

 

 

مسئول انجمن بیماران ام اس شیروان خاطرنشان کرد: همچنین برخی بیماران تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند که نسخه آنان الکترونیکی نیست و باید برای تهیه نسخه حضوری مراجعه کنند که این خود از دیگر مشکلات این بیماران است.

 

 

 

گل محمدزاده با بیان اینکه انجمن ام اس این شهرستان از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده اضافه کرد: اینک ۱۰۲ بیمار عضو این انجمن شهرستان هستند که از این تعداد ۲۲ بیمار مرد و مابقی زن هستند که بیشترین تعداد بیماران در سنین جوانی و بالای  ۱۶ سال هستند.

 

 

وی تصریح کرد: مردم ترس، نگاه و باور اشتباهی درباره این بیماری دارند که از آن به عنوان بیماری صعب العلاج و یا زمین گیر یاد می کنند و این خود باعث شده بسیاری از بیماران دوست نداشته باشند کسی از بیماری آنان مطلع باشد در صورتی که از رسانه ها خصوصاً صدا و سیما انتظار می رود در پخش برنامه های خود از این بیماران، از بیماران موفق هم گزارش تهیه کند.

 

 

 

گل محمدزاده ضمن توصیه به این بیماران به ورزش کردن و نقش و روحیه حائز اهمیت آن در این بیماری افزود: این انجمن خدماتی از جمله برگزاری کلاس روانشناسی، توزیع بسته معیشتی، حمایتی و کمک هزینه دارو به برخی از بیماران نیازمند ارائه می دهد.

 

 

 

وی در خصوص تعداد بیماران ام اس این  شهرستان به کرونا عنوان کرد: تاکنون پنج بیمار عضو انجمن به کرونا مبتلا شده اند که بهبود یافته اند.

 

 

«ام اس» یکی از بیماری‌های التهابی عصر کنونی است که بسیاری از جوانان را درگیر کرده به گونه‌ای که در دنیا این بیماری گریبان اقشار مختلف بویژه نسل جوان را گرفته و تنها راه نجات از این بیماری که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهد، دوری از استرس و هیجان‌های کاذب و افراطی است.

 

 

کد خبر 1089577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha