رونمایی از «نخست وزیر محبوب» همزمان با مراسم بزرگداشت شهدای دولت در کرمان+تصاویر

همزمان با هشتم شهریور ماه، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم بزرگداشتی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در موزه شهید باهنر برگزار و از کتاب«نخست وزیر محبوب» به همراه مجموعه پوستر نمایشگاهی «مردی چنین میانه میدانم آرزوست» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با هشتم شهریور ماه، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم بزرگداشتی، دوشنبه(۸ شهریور) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان، سردار ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان، جمعی از مدیران کل، اصحاب رسانه و... در موزه شهید باهنر برگزار شد.

 

در این مراسم از کتاب « نخست وزیر محبوب» بازخوانی منش و شاخصه های رفتاری دانشمند شهید دکتر محمدجواد باهنر که سرهنگ دوم وحید عضدی، رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان آن را تالیف کرده و  توسط انتشارات امید کویر در یک هزار نسخه با همکاری نیروی انتظامی استان، بنیاد شهید و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان منتشر شده، رونمایی شد.

 

همچنین مجموعه پوستر نمایشگاهی «مردی چنین میانه میدانم آرزوست» در خصوص شهدای دولت، کاری از حوزه هنری استان نیز رونمایی شد.

 


مهدی صدفی، مسئول سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و دبیر اجرایی نخستین کنگره شهید باهنر در سال ۸۰، اظهار کرد: سال ۸۰ و در بیستمین سالگرد شهادت شهید باهنر، کنگره ای در کرمان با تدبیر سردار رئوفی نژاد، فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله برگزار شد.

 

وی افزود: آن زمان جمعی از دست اندرکاران برگزاری کنگره خدمت مقام معظم رهبری رسیدند؛ ایشان ضمن تجلیل از شهید باهنر و مطرح کردن حالات، سیره و مرام شهید، فرمودند در کنار کنگره و مراسم کارهای ماندگاری در رابطه با این شهید باید صورت بگیرد.

 

صدفی گفت: بوستان شهید باهنر در جاده تهران، احداث مجموعه فرهنگی هنری شهید باهنر جنب موزه دفاع مقدس که امروز تبدیل به کتابخانه شده و تبدیل منزل پدری ایشان به موزه سه اقدامی بود که انجام شد.

 

وی درباره موزه شهید باهنر اظهار کرد: ایشان سال ۱۳۱۲ در این منزل در محله ای که معروف به محله شهر است، به دنیا آمد و تا ۲۰ سالگی در اینجا زندگی می کردند و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفتند.

 

صدفی با اشاره به اینکه اقدام جهت ایجاد موزه با خرید ۵ منزل در اطراف منزل پدری شهید باهنر آغاز شد؛ تصریح کرد: چون منزل پدری ایشان بسیار فرسوده بود، ۶۴۰۰ متر مکعب خاکبرداری شد و منزل جدیدی مشابه همان منزل قدیم اما با مصالح جدید ساخته شد و بخشی از وسایل ایشان در کتابخانه و بقیه به همان سبک و سیاق در این منزل باقی ماند.

 

وی تأکید کرد: باید از این اماکن در جهت شناخت هر چه بیشتر شخصیت هایی که مدیون آنان هستیم  استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش از: طاهره بادامچی  

کد خبر 1089611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha