شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت افتتاح شد

حسنی مقدم، با اشاره به اینکه در شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت بذر گندم، جو و نخود مورد نیاز لرستان تولید می شود، گفت: ۴۵درصد گندم بذری استان در کوهدشت تولید و فراوری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسفندیار حسنی‌مقدم»،امروز(8شهریور) در مراسم افتتاح دو شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت اظهارداشت: ۵۵ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های این دو شرکت هزینه شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در این راستا زمینه اشتغال زایی برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر  غیرمستقیم فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش این دو شرکت ۴۰ میلیارد تومان است، عنوان داشت: در این دو شرکت بذر گندم، جو و نخود مورد نیاز استان لرستان تولید و فرآوری می‌شود.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه امسال ۲۶ هزار تن گندم آبی و دیم برای اقلیم‌های متفاوت تأمین شده‌ است، یادآور شد: علاوه بر رفع نیاز بذر استان لرستان، امسال می‌توانیم بخشی از بذر مورد نیاز سایر استان‌ها را تأمین کنیم.

 

وی با بیان ینکه ۴۵ درصد گندم بذری استان در شهرستان کوهدشت تولید و فرآوری می‌شود، گفت: کشاورزان برای کاشت محصول استراتژیک گندم در فصل کاشت سال جاری نگران تأمین بذر نباشند.

کد خبر 1089614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha