کارگاه آموزشی مصلحین و حکیمن قرآنی برگزار شد

کارگاه آموزشی مصلحین و حکمین قرآنی با حضور جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کارگاه آموزشی مصلحین و حکمین قرآنی با حضور جمعی از اساتید روانشناس و مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

 

این کارگاه آموزشی برای دومین سال متوالی و در پی تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

طرح مصلحین و حکمین قرآنی در راستای افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، دادگستری استان زنجان از ظرفیت برزگان و ریش سفیدان برگزار می شود.

 

در این جلسه ضمن اشاره به آثار سوء طلاق در جامعه عنوان شد: مشاوره های غلط توسط خانواده ها، آداب و رسوم غلط رایج برای ازدواج زودهنگام دختران و عدم اطلاع از مهارت های زندگی به افزایش آمار طلاق دامن می زند.

 

در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در تلاش است تا از ظرفیت معتمدین و مصلحین قرآنی در راستای مشاوره و کاهش آمار طلاق استفاده کند.

 

سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1089634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha