۷۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

بهی از اتصال ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تا مهر امسال ۶۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی بهی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار و جمعی از مسئولان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه مکلف شده است که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال با اجرای ۴۵ سایت نسل سوم و چهارم، ۶۰ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد، افزود: در همین راستا هفت هزار خانوار روستایی از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

 

بهی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته هزار و ۴۰۰ مدرسه استان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، ادامه داد: تا مهر امسال ۶۰ مدرسه روستایی دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

 

بهی با بیان اینکه پس از همه‌گیری ویروس کرونا و نیاز مردم به اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی، پیگیری‌ها برای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت، گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در خراسان‌ جنوبی ۳۴ درصد و استفاده از اینترنت تلفن همراه در خراسان جنوبی ۱۱ درصد است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع هزار و ۸۰۰ روستای دارای سکنه استان، هزار و ۲۷۰ روستا دارای تلفن خانگی و ۴۰ روستا فاقد تلفن ثابت است که پیگیر هستیم با فناوری‌های جدید و بر بستر تلفن همراه این موضوع را حل کنیم.

 

به گفته وی تمامی ۳۰ شهر استان از ظرفیت پوشش اینترنت ثابت مطلوبی برخوردار هستند و ایجاد فناوری‌های جدید تلفن ثابت در دست اقدام است.

 

بهی با اشاره به اینکه ارائه اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری و وی. دی. اس. ال در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس در دست اقدام است، گفت: همچنین اینترنت همراه نسل سه و چهار به صورت کامل در شهرهای خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به راه اندازی چهار سایت در سطح شهر بیرجند برای پوشش نقاط کور اشاره کرد و افزود: از مجموع هزار و ۸۰۰ روستای دارای سکنه استان در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ روستا پوشش نسبی تلفن همراه را دارند و از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۹۰ درصد روستاها زیر پوشش همراه هستند.

کد خبر 1089664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha