حاکم شدن امنیت و سلامت در کوی مهرگان نکا به برکت کانون امام علی(ع)

آسیب اجتماعی و در راس آن مواد مخدر خطری جدی برای جامعه است که در سال های اخیر کانون های مساجد هم برای مقابله با آن وارد معرکه شده و با تلاش هر چه تمام تر برای مقابله با آسیب ها تلاش می کنند.

خبرگزاری شبستان -مازندران؛ مریم نظری// مناطق حاشيه نشين و آسيب پذير در هر منطقه ای و از جمله مازندران از گذشته به عنوان محله پرخطر، آلوده و آسیب پذیر با مشکلات و معضلات فراوان شناخته مي شود و نیازمند رسیدگی و خواستن مردم و مسئولان برای رفع مشکلات و آسیب ها هستند و در این بین کمک همگانی اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) نکا برای مقابله با ناهنجاری ها در محله عباس آباد نکا ستودنی است.

 

آسیب اجتماعی و در راس آن مواد مخدر خطری جدی برای جامعه است که در سال های کانون های مساجد هم برای مقابله با آن  وارد معرکه شده و با تلاش هر چه تمام تر برای مقابله با آسیب ها تلاش کنند.

 

در گذشته های نه چندان دور و شاید کمتر از ۱۰ سال گذشته، عباس آباد نکا به عنوان یکی از محلات پرخطر و آلوده شرق مازندران بود که نگرش مردم نکا نسبت به ساکنين منطقه عباس آباد مناسب نبوده و از لحاظ امکانات و تسهيلات بهداشتي منطقه در سطح پايين بوده و به نسبت جمعيت آن منطقه، مصرف مواد مخدر و آسیب های مختلف اجتماعی بالا بود و همچنین عوامل اجتماعي تاثير زيادي بر وضعيت مصرف مواد مخدر و انواع ديگر آسيب هاي اجتماعي داشته و بيکاري و کمبود امکانات در بالاترين اولويت آسيب زايي ساکنين محله عباس آباد قرار داشته است.

 

شغل های پرخطر و به دام انداختن جوانان

«مجتبی چادرنشین » یکی از شهروندان نکایی ساکن در کوی مهرگان نکاست که به گفته او این منطقه در سال های گذشته از بسیاری از آسیب های اجتماعی رنج می برده و بسیاری از آسیب ها و از جمله خرید و فروش مواد مخدر در این محله به راحتی انجام می شد و بسیاری از مردم ساکن در محله از این وضعیت نگران و ناراحت بودند اما یارای برخورد جدی وجود نداشت.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا به خبرنگار شبستان گفت: نبود اشتغال مناسب برای جوانان جویای کار عباس آباد سابق نکا و وجود شغل های پرخطر تنها بخش کوچکی از مشکلات مردم این منطقه است و اصلی ترین دغدغه جوانان منطقه فقر، بیکاری و نبود درآمد کافی برای امرار و معاش است که آنان را به سوی مشاغل کاذب و خرید و فروش مواد مخدر سوق می داده است و اکنون با ساماندهی انجام شده خوشبختانه این مسائل از منطقه رخت بربسته است و آرامش حاکم شده است.

وی بیان کرد: کانون فرهنگی هنری  امام علی(ع) نکا برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی تلاش های فراوانی را انجام داده و در کنار تقویت ایمان و توجه به امور فرهنگی و دینی و نهادینه کردن اقامه نماز اول وقت در بین نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس های مختلف  آموزشی و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق و همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و دستگیری از نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

چادرنشین گفت: اشتغال برای جوانان همچنان دغدغه جدی مردم منطقه است و باید در ادامه راه هم با ایجاد اشتغال مناسب برای سلامت و امنیت در منطقه بیش از گذشته فعالیت کرد.

 

بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای کاهش آسیبها 

«عبدالجواد توحیدی مقدم» به خبرنگار شبستان گفت: در کنار همه کارهای فرهنگی و اجتماعی با کمک مردم و مسئولان و تلاش های فعالان کانون و مسجد انجام شده به همت شورای هماهنگی مواد مخدر، در شهرستان هم شرایط کار برای افراد بیکار در کوی مهرگان نکا فراهم شده است.

 

فرماندار نکا افزود: همچنین ساخت مدرسه، ساخت خانه عالم، تکمیل پروژه‌های ورزشی، ساخت خانه بهزیستی و... از جمله اقداماتی است که در کنار بهسازی محله عملیاتی شده است و در ادامه راه هم در کنار مردم برای رفع آسیب ها هستیم.

وی خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن به عنوان بلایی بزرگ و تهدید کننده سلامت جامعه شد و اظهار کرد: اقدامات موثری برای پاک‌سازی محله آلوده عباس‌آباد نکا انجام شده و با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران خدمات خوبی به مردم ارائه شد و کارهای مثمرثمری برای کاهش اعتیاد انجام شود.

 

حاکم شدن امنیت و سلامت در کوی مهرگان نکا به برکت کانون مسجد و برنامه های فرهنگی

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا هم یکی از فعالان مقابله با آسیب های اجتماعی در منطقه است که با مردم بودن این روحانی موجب شده است تا مردم با اعتماد به وی از بسیاری ناهنجاری ها فاصله گرفته و به سمت مسجد و نماز و دعا گرایش پیدا کنند.

 

حجت الاسلام «حسین صادقی فر» به خبرنگار شبستان گفت: عباس آباد سابق نکا از محلات آلوده در خرید و فروش مواد مخدر بود و همین امر موجب شد تا نیروی انتظامی شهرستان هم با توجه به اهدافی که داشت با استقرار کیوسک انتظامی تلاش کند تا از ورود هر نوع افراد پر خطر به منطقه جلوگیری کند و ترددها و رفت و آمدها با دقت کنترل و از خرید و فروش مواد مخدر جلوگیری شود.

وی گفت: وجود کیوسک های انتظامی، کنترل های دائم و نگاهی که از بیرون به این محله ایجاد شده بود به نوعی زندان را برای مردم منطقه تداعی می کرد و این در حالی بود که بسیاری از افراد آبرومند و با سلامت فکری و کاری در این محله زندگی می کردند و از بد روزگار و فقر و بیکاری در این محله سکونت کرده بودند.

 

حجت الاسلام صادقی فر افزود: با توجه به نارضایتی عمومی مردم از کیوسک نیروی انتظامی و کنترل های مختلف و نگاه مردم بیرون به منطقه، با نیروی انتظامی، سپاه، بسیج محله، مردم و معتمدین محله و همه افراد  اثرگذار جلسات متعددی برای رفع این معضل برگزار و چاره اندیشی شد.

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا یادآور شد: تغییر فرهنگ، افزایش آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش و مهارت،  لازمه رهایی از آسیب های اجتماعی در منطقه و رهایی از کیوسک انتظامی و برگرداندن زندگی به مردم منطقه و محله بود که به همت کانون فرهنگی هنری مسجد و تلاش اعضای کانون انجام شد و با آگاهی بخشی و آموزش به مردم برای رهایی از ناهنجاری ها ها تلاش شد وبا فعال کردن گشت های مردمی شبانه و روشنگری در بین مردم برای جلوگیری از ورود افراد غریبه که عمده مشکلات منطقه در خرید و فروش مواد مخدر بودند؛ تلاش کردیم تا شرایط عادی در منطقه حاکم و کیوسک های انتظامی جمع آوری شود که اکنون شاهد امنیت و سلامت لازم در این منطقه هستیم و رضایت نسبی در منطقه حاکم است و اشتغال و افزایش امکانات رفاهی برای مردم منطقه همچنان از ضرورت های لازم است.

 

به گزارش شبستان، اقدامات صورت گرفته در منطقه مهرگان نکا و مشارکت دستگاه‌ها برای کاهش آسیب در این منطق، به همت و تلاش مردم و مسئولان و تلاشی که کانون فرهنگی هنری مسجد برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام داده است؛ ارزشمند است؛ اما با توجه به همه تلاش های انجام شده در سال های گذشته و برطرف کردن آسیب های مختلف اجتماعی در این محله، ضرورت دارد دستگاه‌هایی که به وظایف خود در این منطقه عمل نکردند؛ سریعتر اقدام کنند؛ چرا که کمک به رفع مشکلات اینگونه مناطق کمک به سلامت و امنیت جامعه است.

 

 

 

کد خبر 1089684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha