۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی از راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی ۴۵ روز آینده خبر داد و گفت: ۲ هزار شغل جدید در بخش صنعت و معدن این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون در بخش صنعت ۱۲ هزار نفر، در بخش معدن ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت ۸۷ هزار نفر در خراسان جنوبی مشغول بکار هستند.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۴۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری هستند که تعدادی بنابر دلایلی تعطیل شده است، گفت: در کارگروه تسهیل بر اساس قوانینی که وجود دارد حل مشکل واحدهای صنعتی در حال پیگیری است و ابتدای امسال ۲۰ جلسه برگزار شده تا مشکلات را برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در فرآوری زغال سنگ رتبه اول کشور را داریم، افزود: همچنین در بخش کاشی و سرامیک رتبه دوم کشور، در بخش لاستیک خودرو رتبه چهارم کشور و در بحث استخراج معادن رتبه هفتم کشور مربوط به این استان است.

 

جرجانی ادامه داد: عنوان کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ واحد صنعتی بزرگ با اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر، ۱۸ واحدهای صنعتی متوسط و ۵۰۸ واحد صنعتی کوچک با اشتغال زیر ۵۰ نفر در استان وجود دارد.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی تعطیل را مجدد به چرخه تولید برگشتند، خاطر نشان کرد: با تلاش های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری نیز تاکنون ۱۱ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت.

 

وی تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال ۹۵ که قانون رفع موانع تولید مصوب شده ۳۶۲ جلسه کارگروه تسهیل با بررسی ۲ هزار و ۹۸۰ پرونده برگزار شده است  و تاکنون ۷۸ درصد مصوباتی که در استان داشتیم به ثمر رسیده و پرونده هایی که مشکل دارد به کارگروه کشوری برای بررسی بیشتر ارسال شده است.

 

جرجانی از پرداخت ۷۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته برای رونق تولید در استان خبر داد و گفت: حدود ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای دارای مشکل پرداخت شده است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد پیگیری خواهد شد، افزود: احداث خط تولید جدید در کاشی نیلوفر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است که تا ۲ماه آینده با ظرفیت اشتغال ۳۵۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی از راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی ۴۵ روز آینده خبر داد و  عنوان کرد: توسعه کارخانه کویر تایر برای افزایش تولید ۱۰ هزار تنی نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 

 

جرجانی با اشاره به وجود چهار واحد فرآوری طلا در استان، ادامه داد: یکی از این واحدهای فرآوری طلا به بهره برداری رسیده است و سه تا از واحدها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی افزود: ۲ واحد تولید کاغذ با پیشرفت فیزیکی۸۵ درصد و ۳۰ درصد تا آذرماه آماده افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع با بهره برداری از این واحدها ۲ هزار اشتغال برای استان ایجاد خواهد شد، گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده است که از حدود ۲۶۰ واحد غیر فعال تاکنون در شورای معادن ۶۰ واحد معدنی به چرخه فعالیت بازگشت.

 

جرجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طی چهار ماهه اول سال جاری ۴۸ میلیون دلار صادرات از استان انجام شده است، افزود: این میزان صادرات ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی در خصوص مدیریت بازار، تصریح کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال ۳۸ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد که ۳۰ میلیارد تومان پرونده تخلف تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در این مدت در راستای تأمین کالاهای اساسی ۲ هزار و ۸۵۰تن برنج توزیع شد، گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۰۰ تن شکر با قیمت تنظیم بازار و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن روغن در سطح استان توزیع شده است.

 

 

کد خبر 1089689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha