ترویج فرهنگ اقامه نماز تنها وظیفه دستگاههای فرهنگی نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز تنها وظیفه دستگاههای فرهنگی نیست و همه ارگان‌ها و ادارات باید در این راستا همت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در مراسمی که به منظور انتصاب ایشان به عنوان عضو شورای اقامه نماز سقز برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت خود برای ترویج اقامه نماز استفاده کنیم،گفت: تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز تنها وظیفه دستگاه های فرهنگی نیست.

 

وی گفت: نماز، مظهر پيوند و ارتباط با خداست، به همين دليل از همه عبادت‌ها برتر و بالاتر است ومؤمنان ارزش بسيارى براى اصل نماز و زمان برگزارى آن قائل هستند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی ترویج نماز را موجب کاهش و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: همانا اقامه نماز انسان را از زشتی و پلیدی دور می‌کند.

 

وی بیان کرد: اقامه نماز سلامت جامعه را تضمین می‌کند و خدمت به برپایی این فریضه دینی توفیقی الهی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با بیان اینکه اقامه نماز مسیر دین و آیین دینداری را نشان می‌دهد، گفت: کانون‌های فرهنگی تبلیغی و خانه قرآن‌های وابسته به اداره تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری خانواده‌ها  نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

 

وی افزود: باید در فضایی مناسب و فرهنگی و شاد  به فرزندان نماز خواندن را بیاموزیم و آنان در تداوم بر اقامه نماز تشویق کنیم زیرا توسط نماز می‌توانیم مفاهیم دینی را انتقال دهیم.

 

در این مراسم فرماندار ویژه سقز طی حکمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز و مسئول کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرآرا و مسئول خانه قرآن ریحانه النبی را به عنوان عضو حقیقی شورای اقامه نماز منصوب کرد.

کد خبر 1089712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha