خراسان جنوبی به استان‌های سبز گازرسانی کشور پیوست

هاشمی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرستان های این استان به بالای ۹۵ درصد رسید و اکنون جزو استان‌های سبز از لحاظ شاخص گازرسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمود هاشمی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۶ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: تا ابتدای سال ۹۷، ۲۰۱ روستای به شبکه گاز شهری متصل بودند و جمعیت روستایی زیرپوشش گاز روستایی ۳۵ درصد بود اما طی سه سال و نیم گذشته هزار و ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی گازرسانی شد و تعداد روستاهای گازدار استان به هزار و ۴۵۰ روستا افزایش یافت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ضریب پوشش گاز روستایی از ۳۵ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته است، گفت: طی ۲ ماه آینده نیز این رقم به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

 

هاشمی با اشاره به اتصال ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز در سال گذشته، عنوان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی به گونه‌ای عمل شده که در حال حاضر ضریب برخورداری از گاز بالای ۹۵ درصد است و تمام شهرستان‌های استان جزو شهرستان‌های سبز از نظر ضریب گازرسانی هستند.

 

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: در حال حاضر به هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی صنعتی به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

 

هاشمی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، انتقال خطوط گاز تا ورودی واحدهای تولید و صنعتی مشمول یکسری یارانه از سوی دولت و شرکت ملی گاز می‌شود، که در خراسان جنوبی برنامه‎ریزی را به گونه‌ای انجام دادیم که واحدهای تولیدی استان ریالی را در خصوص هزینه گازرسانی پرداخت نکنند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درخصوص گازرسانی به روستاهای مرزی خراسان جنوبی افزود: تمامی روستاهای مرزی خراسان جنوبی چه در مرز افغانستان و چه مرز با سایر استان‌ها ضریب پوشش خوبی در زمینه گازرسانی دارند.

کد خبر 1089720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha