فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به مشکلات اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر گفت: باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز دولت و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران باشد به همین منظور حدود هشت برنامه اصلی در حوزه فرهنگ و ارشاد احیا و‌ تقویت می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به اصفهان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث آسیب‌ها نباید تعارف داشته باشیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در اصل باید با جدیت انحصار از این حوزه خارج شود، حوزه فرهنگی کشور در تمامی بخش‌ها استعداد زیادی دارد.


وی ادامه داد: باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز دولت و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران باشد به همین منظور حدود هشت برنامه اصلی در حوزه فرهنگ و ارشاد احیا و‌ تقویت خواهد شود.


اسماعیلی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی بر روی مسائل مختلف سایه انداخته و اهالی فرهنگ و‌ هنر را با مشکلات متعددی روبه رو‌ کرده است.


وی با بیان اینکه شورای فرهنگ‌ عمومی در استان‌ها تقویت شود، اظهار داشت: باید برنامه‌های شورای فرهنگ‌ عمومی بازتعریف شود و افراد با انگیزه وارد این عرصه شوند زیرا شورای فرهنگ‌ عمومی ظرفیت بسیار مهمی برای کشور و استان‌ها است.

 

آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» در این دیدار اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند هر اقدامی باید پشتوانه دینی داشته و نفعی برای مملکت داشته باشد به همین‌منظور اقدامات در‌ حوزه فرهنگ‌ و ارشاد باید پشتوانه دینی داشته باشد.


وی بر لزوم تفکر و اندیشه ورزی در همه امور به ویژه فعالیتهای دینی و فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: اجرای بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و حتی دینی نیازمند پشتوانه علمی‌ و‌ فکر‌ی است که متأسفانه در برخی از این فعالیتها وجود این پشتوانه کم رنگ است و این مهم نیازمند احیا و‌ توجه ویژه است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ابراز امیدواری کرد: با رویه درست و معقولانه دولت سیزدهم و عدم توجه به جناح بندی های سیاسی، با ادامه این روند مساله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ شود.


آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: ایمان، عمل صالح و الگو‌ گرفتن باید در راس امور باشد و تعقل در اقدامات و عرصه‌های مختلف باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا با گروه بندی بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.


امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مساله فرهنگی باید از ادارات و اخلاق کارمندان شروع شود همچنین باید فرم پوشش ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 1089731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha