۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی آماده افتتاح است

دهقانی فیروزآبادی گفت: در حال حاضر ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی تکمیل و آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان جنوبی با توجه به زیرساخت‌هایی که طی سالیان گذشته ایجاد شده بود با مشکل کمبود تخت برای بیماران کرونایی مواجه نشدیم و حدود ۵۰۰ تخت از هزار و ۲۰۰ تخت استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فعالیت ۲ آزمایشگاه ویروس شناسی در سطح استان، گفت: یکی از این آزمایشگاه ها در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند و یکی نیز با همت خیران در شهرستان قاین راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی از تجهیزات که عمدتا به صورت رایگان بوده طی این مدت به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده شده است، خاطر نشان کرد: همچنین حدود ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در اختیار بیمارستان‌های سطح استان قرار گرفت.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در پنج پیک بیمار کرونا در سطح استان با مشکل عمده و جدی از نظر تامین تخت، دارو و امکانات برای مردم وجود نداشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در استان ۵۰ درصد تخت های ای سی یو بزرگسالان افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر 150 تخت آی سی یو  در سطح بیمارستان های استان وجود دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه برای شکست پیک پنجم کروننا در استان باید رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد، عنوان کرد: اما اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ۷۱ درصد گزارش شده است.

 

دهقانی فیروزآباد با بیان این‌که رعایت ۸۵ تا ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم جای تقدیر و تشکر دارد، تاکید کرد: در این مدت تمام دستگاه های اجرایی، نیروهای انتظامی، هلال احمر، بسیجی و گروه های جهادی پای کار مقابله با کرونا بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه با اشاره به اهمیت فرزندآوری و تأکید رهبر انقلاب برای افزایش جمعیت کشور، گفت: در این راستا در مرکز ناباروری استان تاکنون هزار و ۵۰۰ پرونده برای زوج های نابارور استان تشکیل شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تکمیل تجهیزات مرکز ناباروری استان، تمام چرخه ارائه خدمت برای زوج های نابارور با حضور پزشک فوق تخصص زنان و ناباروری در این مرکز قابل انجام است

 

دهقانی فیروزآبادی به پروژه های حوزه سلامت استان اشاره کرد و افزود: در آذر ماه سال گذشته ۶۴ پروژه بهداشتی با حدود ۱۵ هزار متر مربع به ارزش ۱۱۷میلیارد تومان افتتاح شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی آماده بهره برداری است.

 

وی در پایان در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۳۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول واکسن را دریافت کردند که این رقم در سطح کشور ۳۰ درصد است.

 

 

 

کد خبر 1089748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha