۲۰ هزار متر مکعب مخزن آب در خراسان جنوبی در حال ساخت است

امامی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و آماده سازی ۲۰ هزار متر مکعب مخزن آب در دست اجراست، گفت: تا اواسط مهرماه سال جاری ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای آبرسانی به روستاهای استان اقدامات شایسته ای انجام شده است در یک سال گذشته ۳۸ روستا را آبرسانی کردیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال نیز آبرسانی پایدار به ۳۰ روستا افتتاح شده است، افزود: تلاش می شود تا اواسط مهرماه سال جاری ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند شوند.

 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها انجام شده تا پایان امسال ۸۰ روستا شامل ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی خواهند شد و در سال آینده باقی روستاهای بالای ۲۰  خانوار آبرسانی می شوند.

 

امامی با بیان اینکه اصلاح، بازسازی و تامین آب شبکه‌ها در اولویت است، گفت: امسال برای جلوگیری از هدررفت آب ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود که هدر رفت شبکه ها حدود ۲.۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: امسال اعتبارات آبرسانی بخش روستایی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۶ برابری در این حوزه هستیم.

 

وی افزود: در مجموع امسال بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب و فاضلاب استان اختصاص یافته است.

 

امامی با اشاره به خشکسالی بی سابقه در سال جاری، گفت: با تشکیل قرارگاه آب در استان، پایداری شبکه های آب روستایی نسبت به سال گذشته به ثبات بهتری رسیده بود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تأکید کرد: امسال به منظور پایدارسازی آب شرب در مناطق شهری استان عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب آغاز شده است.

 

وی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۲۵ میلیون یورو معادل ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، اکنون در مرحله نهایی و نصب تجهیزات و به زودی قابل افتتاح است.

 

امامی خاطر نشان کرد: عملیات اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب قاین و سربیشه نیز توسط بخش خصوصی آغاز می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مدیریت کلان برای تأمین آب استان اشاره کرد و افزود: در میان مدت تا افق ۱۴۱۵ برای تأمین آب از محل منابع داخلی استان دغدغه ای وجود ندارد اما در بحث بلندمدت نیز عملیات اجرایی انتقال از سواحل جنوبی به استان آغاز شده است.

کد خبر 1089761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha