صرفه جویی ۸۰ میلیون مترمکعبی در مصرف آب بخش کشاورزی خراسان جنوبی

قوسی گفت: با اجرای طرح های نوین آبیاری در خراسان جنوبی۸۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (۸ شهریور) در دیدار استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: رسالت اصلی بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی و خوداتکایی در تولید محصولات است و باید با برنامه ریزی به افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع تولید برسیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: زنجیره‌های تولید گوشت مرغ و قرمز و شیر در خراسان‌ جنوبی تکمیل است و حتی نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه شیوه‌های آبیاری نوین در راستای سند سازگاری با کم آبی در حال پیگیری است، افزود: تاکنون در ۳۲ هزار هکتار معادل ۲۲ درصد اراضی کشاورزی استان سیستم های نوین آبیاری اجرا شده است.

 

قوسی ادامه داد: به طور متوسط هر سالی پنج هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در استان اجرا می‌شود که با تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی بودجه این موضوع مهم به ۲ برابر افزایش پیدا کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی خاطر نشان کرد: آبیاری نوین در استان ۸۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی داشت و امسال نیز ۱۲ هزار هکتار در دست اجرا است.

 

وی با اشاره به مرمت و بازسازی هزار و ۷۵ کیلومتر از طول مسیر قنوات استان، تصریح کرد: بودجه و اعتبار قنوات در سال جاری با افزایش چهار برابری از ۲۰ میلیارد به ۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

قوسی به وضعیت نهضت گلخانه ای استان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال پنج هزار نفر اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۱۸ میلیارد تومان قرارداد اجرای کار منعقد شده و زیرساخت های ۶ مجتمع در حال تکمیل است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: برای طرح هاب شتر نیز در حوزه زیر ساخت نیز تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

کد خبر 1089770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha