تصفیه خانه فاضلاب بیرجند پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد

امامی گفت: تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تقریبا تکمیل شده و پاییز امسال به بهر برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (۸ شهریور) در مراسم بهره برداری از مخزن آب دو هزار مترمکعبی شهر بیرجند با بیان اینکه سال گذشته 38 روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 30 روستای استان از نعمت آب شرب لوله کشی برخوردار شدند و پیش بینی می شود تا مهرماه 15 روستای دیگر نیز از آب آشامیدنی برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری علی رغم خشکسالی اما وضعیت پایداری در زمینه آب شرب داشتیم، گفت: امسال اعتبارات حوزه آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان 6 برابر شده و به 300 میلیارد تومان رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در حوزه آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بیرجند، به جز سه روستا، بقیه روستاها با پیمانکار قرارداد منعقد شده است، افزود: امسال بالغ بر 50 روستای بالای 20 خانوار استان آبرسانی می شوند و بقیه روستاهای بالای 20 خانوار هم سال آینده آبرسانی خواهند شد.

 

امامی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در خراسان جنوبی 8 تا 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته حدود 50 میلیارد تومان در این زمینه با پیمانکاران قرارداد منعقد شده تا به متوسط کشوری برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز 8 پروژه آبرسانی روستایی و شهری در استان با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، گفت: امسال در بخش آب و فاضلاب برای استان بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار داریم که امید است پروژه های بزرگی به سرانجام برسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ساخت 10 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب برای شهر بیرجند و 20 هزار متر مکعب برای سایر شهرستان ها را از برنامه پیش رو عنوان کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تقریبا تکمیل شده و پاییز امسال به بهر برداری می رسد.

 

 

 

کد خبر 1089774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha