طب سنتی موافق استفاده از ماسک و واکسیناسیون عمومی است

یک متخصص طب سنتی گفت: واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، غرغره و استنشاق آب نمک، قرنطینه فردی و بهداشت شخصی از موارد مورد اتفاق طب سنتی و مدرن در پیشگیری از ابتلا به موج‌های مختلف کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر میرسیدمحمد مواظب در مراسم عزادای بانوان خانه تاریخی آل یاسین کاشان با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در فضای مجازی برای زیرسوال بردن طرح واکسیناسیون عمومی گفت: تزریق واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی،کاهش عوارض ابتلا به کرونا و در نتیجه کاهش مرگ و میر افراد می شود و در مقایسه با انواع واکسن‌ها، واکسن ایرانی جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود.

 

این متخصص طب سنتی افزود: واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، چند نوبت غرغره و استنشاق آب نمک، قرنطینه فردی و بهداشت شخصی از موارد مورد اتفاق طب سنتی و مدرن در پیشگیری از ابتلا به موج‌های مختلف کرونا است.

 

دکتر مواظب با رد برخی شایعات مبنی بر اینکه زدن ماسک باعث جذب دی اکسید کربن هنگام بازدم شده، آن را از نظر علمی غیر قابل قبول دانست و افزود: علاوه بر آنکه واکسن زدن یک امر ضروری است استفاده از ماسک هم اقدامی لازم است.

 

 

این متخصص طب سنتی، با تاکید بر اینکه باید میزان بالای مراجعه به مراکز بیمارستانی و هزینه های هنگفت درمان بیماران را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: در طب سنتی موضوع غذای بیمار یک تدبیر درمانی است و البته باید به دنبال آن به تجویز دارو نیز رفت.

 

مواظب، انتخاب تغذیه مناسب برای حمایت از عضو درگیر بیماری در گام اول و تقویت سیستم ایمنی بدن در گام دوم را برای مقابله با کرونا برشمرد و تشریح کرد: کرونا در ریه تولید سردی و خشکی یا همان سودا می کند، پس برای پیشگیری و درمان باید از رژیم غذایی گرم و تر مثل دمنوش های گیاهی و... استفاده کرد.   

 

این پزشک طب سنتی، پرهیز از خوردنی های سرد مانند لبنیات را تاکید کرد و گفت: عسل درمانی هم از غذاهایی است که در قرآن به عنوان شفا از آن یاد شده و ترکیب آن با زنجبیل توانست اثرات مثبتی برای بیش از ۶۰ بیمار مثبت کرونایی در ماه‌های گذشته به ارمغان آورد.

 

دکتر مواظب، استفاده از مواردی مانند دمنوش ها، آب سیب و عسل، انگور و... را باعث تقویت عملکرد ریه ها دانست و تصریح کرد: غذاهای حاوی ویتامین  E و C مثل سمنو و سالاد جوانه ها در کنار آش های خاص سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

مراسم پرفیض زیارت عاشورا ویژه بانوان با سخنرانی سرکار خانم رسول زاده، روایتگری زهرا چوپانیان با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس (س)، پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برگزار شد.

 

برپایی ایستگاه مهدحسینی با عنوان « مهربان ترین بابا» برای کودکان۳ تا ۶ سال با ویژه برنامه‌های قصه‌گویی، خواندن نماز، نقاشی، مسابقه و شعرخوانی، اهدای بسته‌های فرهنگ با موضوع آموزش شهروندی به کودکان از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود که به میزبانی خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد./

کد خبر 1089791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha