دعای هفتم صحیفه سجادیه راهی برای رفع بلا و گرفتاری کرونا

حجت‌الاسلام غلامی گفت: دعای هفتم صحیفه سجادیه هنگام سختی‌ها و نزول بلاها خوانده می‌شود و به آسان شدن دشواری‌ها به دست خدا اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لارستان، نخستین نشست از سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه‌السلام عصر امروز (دوشنبه ۸ شهریورماه) از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در بستر فضای مجازی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمد غلامی به‌عنوان سخنران این نشست مجازی، ضمن شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه گفت: دعا بهانه‌ای است که مخلوق با خالق ارتباط برقرار کند و سیم اتصالی بین این دو باشد وگرنه که خداوند متعال به دعای انسان نیازی ندارد.

 

وی با بیان اینکه دعایی را بخوانیم که به گذشتگان و افراد صالح عطا شده است، افزود: یکی از آن‌ها دعایی است که امام سجاد(ع) به آن متوسل می‌شدند که آن دعای هفتم صحیفه سجادیه است.  

 

این سخنران اضافه می‌کند: زمانی که ویروس منحوس کرونا دچار سرزمین مسلمین و غیرمسلمین شد، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) مردم را به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه سفارش کردند.

 

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه به عوامل نزول بلا بر انسان‌ها اشاره و تصریح کرد: بلا به سبب اعمال و کوتاهی انسان در انجام فرائض دینی، بر اثر گناه، برای تأدیب کردن انسان، به منظور ارتقاء درجه و یا نتیجه ظلم دیگران است.

 

وی با اشاره به وظیفه انسان در قبال بلا و مشکلات بیان کرد: صبر در مقابل مصائب، نماز خواندن، استغفار کردن از گناهان و گفتن زیاد کلمه استرجاع (إِنَّا لِلهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ) از جمله وظایف انسان‌ها در مقابل بلاها است.

 

این سخنران در پایان صحبت‌هایش به بخش‌هایی از دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: این دعا هنگام سختی‌ها و نزول بلاها و در زمان اندوه خوانده می‌شود و به آسان شدن دشواری‌ها به دست خدا و فراهم آمدن اسباب حیات به‌واسطه رحمت الهی اشاره دارد.

 

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: امام سجاد(ع) در این دعا بازشدن گره‌های زندگی را از خدا درخواست می‌کند. همچنین امام چهارم در دعای هفتم صحیفه سجادیه همه موجودات را تابع اراده خدا می‌داند و به ضعف همگان در برابر اراده خدا و عدم یاور و ناصر برای کسی که خدا او را ذلیل کرده، اذعان دارد.

 

بر اساس این گزارش، دومین نشست مجازی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) فردا (سه‌شنبه ۹ شهریورماه) با موضوع «حماسه و اقدامات امام سجاد علیه‌السلام» و با سخنرانی حجت‌الاسلام نمازی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه‌السلام به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از روز دوشنبه ۸ شهریورماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1089793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha