وضعیت بحرانی آران و بیدگل؛ از «سیاه» تا «نارنجی» فاصله ای نیست

علیرغم خروج وضعیت شهرستان آران و بیدگل از قرمز به نارنجی، وضعیت شیوع این ویروس در این شهرستان بحرانی است.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل،

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، نقشه رنگ‌بندی جدید کشور از  ۶ شهریور به این صورت است که ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

 

سامانه ماسک در آخرین رنگ بندی کرونایی کشور، شهرستان آران و بیدگل را در فهرست شهرهای نارنجی با قرار داد این درحالی است که با بررسی وضعیت میدانی این شهرستان در بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه ها، وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان بحرانی است.

 

ظاهرا در طرح جدید، شاخص تعداد بستری ها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌ های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند. این در حالی است که بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، در مجموع ۱۳۵ نفر در آران و بیدگل به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ شهریور ماه، ۳۱ بیمار جدید در مراکز درمانی این شهرستان بستری شده اند(۹ نفر بستری قطعی و ۲۲  نفر بستری موقت)  و حتی یک بانوی ۳۳ ساله  فوت شده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در خصوص تغییر وضعیت رنگی کرونایی این شهرستان گفت: نقشه کرونایی اپلیکیشن ماسک خبر خروج وضعیت آران و بیدگل از قرمز به نارنجی را اعلام کرده است اما تعداد بستری‌ها و مراجعه سرپایی‌های این شهرستان به مطب‌ها و درمانگاه‌ها حکایت از وضعیت بحرانی و حاد کرونا در شهرستان آران و بیدگل دارد.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی افزود: وضعیت شیوع این ویروس در شهرستان ناپایدار و بحرانی است و در این شرایط ضرورت دارد ضمن استقبال از واکسیناسیون، از «ماسک» به عنوان بهترین «واکسن زمانه» استفاده شود.

 

رئیس ستاد مقابله با بحران کرونا در آران و بیدگل از مردم خواست که شرایط موجود این شهرستان را شرایط سخت قلمداد کنند و با زدن ماسک، پرهیز از سفرهای غیرضرور و رعایت فاصله اجتماعی، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

 

بایبوردی افزود: تنها خواسته کادر درمان از همشهریان این است که از دورهمی، رفتن به مکان های شلوغ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و همچنان استفاده از ماسک را بسیار جدی بگیرند.

 

متخصص طب اورژانس و شاغل در محل بستری بیماران کرونایی آران و بیدگل هم در پیامی وضعیت کرونایی این شهرستان را سیاه دانسته و معتقد است در رنگ بندی کرونایی اشتباه صورت گرفته است.

 

دکتر فرشته سعدآبادی وضعیت بیمارستان  سیدالشهداء آران و بیدگل را  فاجعه بار توصیف کرده و نوشته است: فاجعه ابتلا به کرونا در شهرستان آران و بیدگل به حدی شده که برای بیماران با درگیری شدید ریه با اکسیژن خون پایین هم تخت بستری نیست اما در رنگ بندی جدید کرونایی، رنگ نارنجی اعلام می شود.

 

این متخصص طب اورژانس می افزاید: شما دیگر دقتتان را بالا ببرید، سیاه را با نارنجی اشتباه تا این حد!! شهرستان آران و بیدگل در رده بندی، رنگ سیاه دارد!! به عنوان متخصص طب اورژانس این را اعلام می کنم.

پیش از شیوع موج پنجم کرونا هم شهرستان آران و بیدگل در حالی که با وضعیت بحرانی روبرو بود، به مدت یک هفته در وضعیت نارنجی قرار گرفت و پس از آن دوباره به ررنگ قرمز و بحرانی تغییر رنگ داد.

 

چندگانگی های موجود در این موضوع، سبب سردرگمی مردم به ویژه صاحبان کسب و کارهای تاثیرگذار و حتی سهل انگاری و عادی انگاری مردم نسبت به شیوع کرونا و زیر سوال رفتن صداقت مجموعه وزارت بهداشت در اعلام رنگ بندی کرونایی می شود، لذا دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار کرونایی شهرستان آران و بیدگل بایستی اعلام کند که یک منطقه بر چه اساسی قرمز یا نارنجی می شود، شاید مردم منطقه قانع شوند./

 

کد خبر 1089805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha