۵ شب عزاداری برای امام سجاد(ع)/ برگزاری نشست‌های سیری در صحیفه سجادیه برای مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به برنامه‌های مسجد جامع امام سجاد(ع) در ترویج معارف حضرت سیدالساجدین(ع)، گفت: برگزاری نشست‌های سیری در صحیفه سجادیه و شرح مضامین این ادعیه یکی از رویکردهای این مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع امام سجاد(ع) واقع در فلکه صادقیه، بزرگراه اشرفی اصفهانی در سال ۸۰ بنا شد و از جمله مساجد فعالی است که در آن همه اقشار و گروه های سنی مختلف حضور می یابند. توسعه و ترویج معارف امام زین العابدین (ع) یکی از برنامه های این مسجد است که همواره مورد توجه دست اندرکاران مسجد قرار دارد.

 

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد جامع امام سجاد(ع) (واقع در فلکه صادقیه، بزرگراه اشرفی اصفهانی به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع)) اظهار کرد: در مناسبت هایی که مربوط به سالروز ولادت و شهادت امام زین العابدین(ع) در دو روایت ۱۲ و ۲۵ محرم، مسجد جامع امام سجاد(ع) همه ساله برنامه های مفصلی را برگزار می کند.

 

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) بیان کرد: امسال نیز مراسم سخنرانی ویژه ایام شهادت امام زین العابدین(ع) از ۲۱ تا ۲۵ محرم در مسجد جامع امام سجاد(ع) بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی و با مرثیه خوانی حسین هوشیار  در حال برگزاری است، ضمن اینکه اجرای تواشیح و مسابقات فرهنگی با موضوع امام سجاد(ع) در مسجد مورد توجه است.

 

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به رویکردها و برنامه های این مسجد در راستای توسعه و ترویج معارف امام زین العابدین(ع) گفت: مسجد جامع امام سجاد(ع) از سال های گذشته سلسله نشست های «سیری در صحیفه سجادیه» را در مسجد برگزار می کرده که این نشست ها همچنان در مسجد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: چندی سال است که ادعیه صحیفه سجادیه هم در مسجد برای مستعمین شرح داده می شود ،همچنین در طول سال در راستای ترویج معارف امام سجاد(ع)، مسابقات کتابخوانی برگزار می شود و در تلاش هستیم که همایشی نیز با موضوع امام سجاد(ع) به صورت سالیانه با هدف ترویج اندیشه ها و معارف چهارمین امام شیعیان جهان در مسجد برگزار کنیم که امید است با از بین رفتن بیماری کرونا بتوانیم این همایش را در سال های آینده به صورت حضوری برگزارکنیم.

 

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) با اشاره به رویکردها و برنامه های این مسجد در حمایت از اقشار بی بضاعت گفت: در راستای حمایت از اقشار مستضعف در قالب رزمایش مواسات و کمک های مومنانه و و پویش های متعددی در چندین مرحله برگزار و بسته های معیشتی توسط خیرین تهیه شده و در هر مرحله به 110 خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد کمک رسانی انجام شده است. همچنین، در ابتدای بحران کرونا به منظور مهار این بیماری فعالان مسجد جامع امام سجاد(ع)، خیابان ها و محلات پیرامون مسجد را ضدعفونی کرد و تولید ماسک نیز توسط فعالان مسجد در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1089815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha